امام جمعه اصفهان گفت: شهرداری ها نباید برای کسب درآمد، برای ساخت و ساز ساختمان ها و آپارتمان های مرتفع پولهای کلان دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با شهردار و مدیران شهری اصفهان گفت: راه های زیادی برای کسب درآمد شهرداری ها و جود دارد و شهرداری ها نباید برای کسب درآمد، برای ساخت و ساز ساختمان ها و آپارتمان های مرتفع مجوز صادر کنند و پولهای کلان دریافت کنند.

وی همزمان با دهه امامت و ولایت در دیدار شهردار اصفهان به همراه مجموعه مدیران مناطق پانزده گانه و معاونت های شهرداری و مدیران ارشد ، با اشاره به روز میلاد امام هادي (علیه السلام)، تصريح کرد: دو زيارتنامه مهم شيعه يعني زيارت جامعه کبيره و زيارت غدير که مسائل بسيار مهمي در آنها گنجانده شده، از امام هادي (علیه السلام) به ما رسيده است.

وی کشته شدن جمعی از هموطنان در منا را اتفاق تلخی برای هم میهنان و خانواده های آنها دانست و گفت :

تاکنون احتمالا ۲۶ نفر از اصفهان در منا جان خود را از دست داده‌اند که اجساد قربانیان در فرودگاه استقبال خواهد شد و سپس از ميدان فيض تا گلزار شهدا تشييع می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر اینکه این اقدام آل سعود یک جنایت است، عنوان کرد: از طرف کاروان های ایرانی هیچ تقصیر و کوتاهی وجود نداشته و مسوولیت آنچه اتفاق افتاده است بر عهده آل سعود است.

امام جمعه اصفهان در ادامه این دیدار ضمن تشکر از تلاش های مجموعه مدیران شهرداری، افزود: بنده عملکرد مجموعه مدیریت شهری را رصد می کنم و مدیران جدید شهرداری در این مدت کوتاه عملکرد خوبی داشته اند.

وی با اشاره به سختی کار شهرداری خاطر نشان کرد: مدیریت شهری باید برای رفع مشکلات تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اینکه هر شهروندی که ثروتمند تر است، می تواند طبقات ساختمان خود را زیاد کند کاری اشتباه و غیر عادلانه است.

وي در ادامه با اشاره به اينکه ساخت طبقات زياد در ساختمان‌ها با فرهنگ ما مطابقت ندارد، تاکيد کرد: باید اجازه تخلف را به متخلفان نداد.

وی گفت: راه های زیادی برای کسب درآمد شهرداری ها و جود دارد و شهرداری ها نباید برای کسب درآمد، برای ساخت و ساز ساختمان ها و آپارتمان های مرتفع مجوز صادر کنند و پولهای کلان دریافت کنند.

امام جمعه اصفهان ضمن تمجید از طرح تخفیف شهرداری برای ساخت و سازهای شهری اظهار داشت: با داشتن اتاق فکر می توان مشکلات شهری را با راه حل های بهتر حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید برای خانه های قدیمی و فرسوده تدبیری بیندیشد، گفت: در برخی کوچه های قدیمی و خانه های فرسوده شهر خدمت رسانی به شهروندان بسیار مشکل است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان صحبت های خود با اعلام رضایت از پروژه های میدان امام علی (علیه السلام) و ساختمان اجلاس سران افزود: سالن اجلاس جزء افتخارات اصفهان است.

شهردار اصفهان نیز در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به اینکه مجموعه شهرداری راهنمایی های امام جمعه اصفهان را سر لوحه کاری خود قرار می دهد، گفت: به دلیل رکود حاکم، شرایط خاصی بر کشور حاکماست و این رکود باعث رکود ساخت و سازها نیز شده است.

جمالی نژاد در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این بوده که نه تنها در شرایط فعلی رکود به مردم فشار وارد نشود، بلکه ارتباط شهرداری با مردم نیز افزایش و بهبود پیدا کند.

وی عدم وصول مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی را تنها مشکل پیش روی شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: شهرداری اصفهان با وجود رکود، در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

جمالی نژاد با بیان اینکه پروژه های عمرانی شهر، فعال و در حال تکمیل است، گفت: پروژه های مترو در خیابان چهارباغ در سه شیفت کاری در حال تکمیل است و برخی پروژه ها با کار مضاعف زودتر از موعد به سرانجام می رسند.

وی با بیان اینکه نهضت آسفالت شدن خیابان های شهر در حال حاضر آغاز شده است، افزود: در یک ماه گذشته نسبت به دوره مشابه در سال قبل میزان آسفالت شدن خیابان ها چهار برابر شده است.

جمالی نژاد با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر شهرداری با تمام دستگاه ها گفت: تعامل شورای شهر و شهرداری هم اکنون خوب و زبانزد است.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت های فرهنگی قصد اجرای کارهای مویرگی در میان شهروندان را داریم، اظهار داشت: با این رویکرد هزینه فستیوال های بزرگ و پر هزینه را کاهش می دهیم .


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.