امضای قرارداد 1.8میلیارد دلاری گازرسانی به سیستان و بلوچستان،توقیف حساب‌های بانکی در انتظار شرکت‌های هواپیمایی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت از جمله صنایع کلیدی اقتصاد کشور است که توجه به آن مسیر را بم سمت شکوفایی اقتصاد کشور فراهم می‌سازد.

انتشار۸۶۰۰ تن بخار بنزین در تهران

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست اشاره به انتشار بیش از 8 هزار تن آلاینده تبخیری بنزین در تهران گفت: در طول چند سال گذشته حدود شش میلیارد دلار به منظور تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ در پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: ایران در حال حاضر از ذخایر نفت و گاز خود 24 درصد برداشت می‌کند بنابراین با ارتقای دانش و فناوری می‌تواند این ظرفیت را به 50 درصد ارتقا دهد.
معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه در این عرصه بیش از یک تریلیون پروژه تعریف شده است، گفت: باید در حوزه پژوهش و فناوری صنعت نفت و نیز جذب سرمایه‌گذاری اقدامات اساسی صورت گیرد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارت هوشمند سوخت برای جمع‌آوری اطلاعات کاربرد دارد و پس از اینکه تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم اخذ شود، جزییات این سناریو اعلام خواهد شد.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفـت: پیش‌بینی می‌شود بازار 8 میلیارد دلاری با لغو تحریم‌ها در انتظار شرکت‌های جهانی و سرمایه‌گذاران باشد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حال حاضر مصرف این بنزین در کشور به مرز 73 میلیون لیتر در روز رسیده است.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: جایگاه‌داران سوخت کشور در طی 35 سال گذشته با هیچگونه انفجاری مواجه نبوده‌اند.
اگرچه معاون وزیر نفت خبر از تعیین قیمت 13 سنتی خوراک گازی پتروشیمی‌ها می‌دهد اما شواهد حاکی از آن است حتی قیمت خوراک در بودجه سال 94 مشخص نشده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت نفت از شکل‌گیری شبکه علمی و تحقیقاتی توسط شرکای داخلی و خارجی در جهت توسعه میادین نفتی با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه صنعت نفت در کشور خبر داد.
معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: شركت‌هاي اروپايي براي مشاركت در پروژه‌هاي ازدياد برداشت از میادین نفتی فردا در ایران گردهم می‌آیند.
مجری طرح کک نفتی پژوهشگاه صنعت نفت گفت:حدود 400 هزارتن در سال آلومینیوم در کشور تولید می‌شود.

کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه، تایوان، هند، چین، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای شرکت در دهمین نمایشگاه ایران پلاست به ایران می‌آیند.
وزیر نفت گفت: ایران آمادگی دارد که در نخستین مرحله پس از اجرای برجام و لغو تحریمها 500هزار بشکه به ظرفیت تولید خود اضافه کند.
گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان سالانه ٦٦٠ میلیون دلار صرفه جویی از طریق جایگزینی گاز با سوختهای مایع به همراه خواهد داشت.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی ان جی کشور مطرح کرد:در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت سوخت ال پی جی تمامی کارگاه‌های غیرمجاز زیر پله‌ای در کشور رونق پیدا کرده است.

انتقال خوراک هفت پالایشگاه از طریق خط لوله

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: به غیر از پالایشگاه بندرعباس و لاوان خوراک هفت پالایشگاه کشور از طریق خط لوله انجام می‌شود.
مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نفت، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این استان 1.8 میلیارد دلار هرینه خواهد شد.
ریئس پردیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این پژوهشگاه تولید و بهره‌برداری از ذخایر غیرمتعارف را پیگیری می‌کند اما در حال حاضر به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
مدیر سایت‌های یاران شمالی از راه اندازی دو حلقه چاه تا پایان سال جاری در این میدان مشترک خبر داد .
مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در صورتی که شرکتهای هواپیمایی نسبت به تسویه مالی خود اقدام نکنند، شرکت ملی پخش نیز برخلاف میل سازمانی خود مجبور خواهد شد از تحویل سوخت به آنها خودداری کند
وزیر نفت گفت: کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی (IPC) به جای لندن در تهران برگزار می شود.
وزیر نفت از آمادگی ایران برای فروش نفت خام به لهستان خبر داد و گفت: نخستین قدم برای آغاز دور جدید روابط بین دو کشور، امضای قرارداد خرید نفت خام با این کشور است.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از انجام مذاکره با شرکتهای آلمانی و هلندی برای انجام پیکرانی هوشمند خبر داد و گفت: این شرکت از کمبود اعتبار رنج می‌برد.

تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت از میدان یاران شمالی

مدیر سایت‌های یاران شمالی از راه اندازی دو حلقه چاه تا پایان سال جاری در این میدان مشترک خبر داد .
مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در صورتی که شرکتهای هواپیمایی نسبت به تسویه مالی خود اقدام نکنند، شرکت ملی پخش نیز برخلاف میل سازمانی خود مجبور خواهد شد از تحویل سوخت به آنها خودداری کند
وزیر نفت گفت: کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی (IPC) به جای لندن در تهران برگزار می شود.

بازار جهانی چشم به راه افزایش تولید طلای سیاه ایران

بنابراعلام وزیر نفت با پایان تحریم‌ها تولید طلای سیاه کشور به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار