معاون بهبود توليدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمبود نقدينگی، اساسی ترين مشکل دامداران استان است و منبع مطمئن و قابل توجهی برای تامين سرمايه در گردش دامداران وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد مشکورزاده بیان کرد : بيشتر دامداران استان بخصوص دامداري‌هاي سنتي با اين مشکل مواجه هستند که با رفع اين مساله مي‌توان به رونق صنعت دامداري در استان کمک کرد؛ با رونق دامداري‌هاي استان مي‌توانيم شاهد اشتغال بيشتر، بهبود بازار و توليدات محصولات دامي در خوزستان باشيم.

وي با اشاره به عدم پرداخت وجه شير خريداري شده توسط کارخانجات لبني به توليدکنندگان شير افزود: شرکت‌هايي که شير را از مراکز عرضه يا دامداران خريداري مي‌کنند، وجه شير خريداري شده را با تاخير پرداخت مي‌کنند که اين مساله براي دامداران مشکل ساز شده است.

مشکورزاده تصريح کرد: توليدکننده به نقدينگي نياز دارد تا علوفه مورد نياز دام خود را تامين کنند اما پرداخت با تاخير بهاي شير از سوي کارخانجات لبني مساله‌اي است که بايد به آن رسيدگي شود.

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي خوزستان گفت: عدم تناسب قيمت تمام شده گوشت قرمز با قيمت گوشت در بازار يکي ديگر از مشکلات دامداران استان است؛ با وجود ظرفيت بالاي واحدهاي پرواربندي در استان، اين واحدها به دليل عدم تناسب قيمت با 50 درصد ظرفيت خود فعال هستند.

مشکورزاده عنوان کرد: استان در همه زمينه‌هاي توليدات دامي فعال است، به گونه‌اي که بيشترين جمعيت گاوميش در خوزستان وجود دارد و همچنين در توليدات طيور رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.