گروهی از هکرهای ناشناس، دولت عربستان سعودی را تهدید کردند درصورتیکه حکم اعدام "علی محمد النمر" تایید شود، پایگاه‌های اینترنتی دولت را هک خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، گروهی از هکرهای ناشناس اعلام کردند، قصد دارند پایگاه‌های اینترنتی دولت عربستان سعودی را هک کنند. این گروه ناشناس هدف خود را از این اقدام جلوگیری از تایید حکم اعدام «علی محمد النمر» دانسته است. 
"علی محمد النمر،" نوجوانی 17 ساله است که دولت سعودی او را به اتهام شرکت در تظاهرات سال 2012 (1391) دستگیر و برای وی حکم اعدام صادر کرد.

حکم اعدام این نوجوان اعتراضات بین‌المللی را درپی داشت. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر بوسیله دولت سعودی خواندند.
 
این هکرهای ناشناس در پیام‌هایی در توییتر و یوتیوب لیستی از پایگاه‌های اینترنتی دولت سعودی را که ممکن است مورد حمله سایبری قرار دهند، منتشر کردند. آنها در بیانیه‌ای خطاب به "ملک سلمان،" پادشاه عربستان، و دولت این کشور اظهار داشتند: «یک پسر نوجوان بی‌گناه در عربستان سعودی به اعدام محکوم شده است. ما ساکت نخواهیم نشست.» در ادامه این بیانیه آمده است: «13 قاضی حکم اعدام "علی محمد النمر" را تایید کرده اند و این حکم منتظر تایید نهایی ملک سلمان است. ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.»

تعدادی از پایگاه‌های اینترنتی وابسته به دولت سعودی پس از انتشار این بیانیه، یکشنبه از دسترس خارج شدند.

در نامه‌ای «جرمی کوربین،» رئیس حزب کارگر انگلیس، از نخست‌وزیر این کشور خواست با مقامات دولت سعودی در این خصوص مذاکره کند. کوربین در این نامه نوشت: «داستان این نوجوان یک مورد از موارد متعدد "محاکمه غیرعادلانه" در دولت سعودی است. علی ممکن است به زودی به وحشتناک‌ترین روش، گردن زدن، اعدام شود.» 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار