یکی از شاهدان عینی وضع نامطلوب سردخانه‌های مکه از متورم شدن و در معرض تعفن قرار گرفتن برخی اجساد خبر داد.

وضع نامطلوب سردخانه‌های محل نگهداری اجساد قربانیان منا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک دانشجوی مراکشی که توانست وارد سردخانه محل نگهداری اجساد در مکه شود، با صحنه‌ای تاسف بار مواجه شد به طوری که مدیریت سردخانه اجساد را در پنج سالن پذیرش سردخانه با سیستم تهویه نامطلوب روی زمین قرار داده بود تا از آنها تصویربرداری شده و این تصاویر برای شناسایی هویت اجساد به مراجع ذیربط ارسال شود.

یکی از اتباع مراکشی مقیم مکه به نقل از مشاهدات عینی دانشجوی هموطنش توضیح داد: این وضعیت باعث متورم شدن برخی اجساد و در معرض تعفن قرار گرفتن برخی دیگر شده است و همچنین مدیریت سردخانه از بیش از 20 کامیون یخچال دار برای نگهداری تعداد زیادی از اجساد استفاده کرده است. این امر در سایه سراسیمگی و سردرگمی آشکار مدیریت سردخانه در برخورد با این وضعیت و حضور مراجعین برای کسب اطلاع از بستگان و نزدیکانشان می باشد.

این دانشجوی مراکشی توانست روز دوشنبه وارد سردخانه محله المعیصم شود که سردخانه اصلی این شهر به شمار می رود. این دانشجو در آنجا اجساد چهار حاجی مراکشی از جمله یک زن را مشاهده کرد.

وی افزود: تاریخ وفات این حجاج براساس گزارش خلاصه فوت آنها روز یازدهم ذیحجه یعنی روز جمعه مصادف با روز دوم عید قربان بود و این بدان معناست که آنها جزء آسیب دیدگانی بوده اند که بعد از گذشت یک روز از حادثه منا فوت کرده‌اند.

این منبع یادآور شد: برخی جوانان مراکشی که طلاب علوم دینی در شهر مکه هستند به طور داوطلبانه به جست وجوی حجاج مراکشی مفقود شده از زمان حادثه منا پرداختند اما تلاش های آنها به جز برخی موارد استثنا، با موفقیت همراه نبوده است.

براساس فهرست و گزارش خلاصه فوت‌های سردخانه محله المعیصم شهر مکه، روشن شد تعدادی از اسامی که وزارت امور خارجه مراکش آنها را در جرگه مفقودان اعلام کرده است، جزء قربانیانی هستند که در سردخانه این محله نگهداری می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار