اکثر آموزشها در این دوره تخصصی است در حالی که در کنار آموزش علوم پایه و بالینی بخش آموزش سرپایی پزشکان عمومی باید تقویت شود.

دکتر فرزاد فرقان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه آموزش پزشکی در نظام سلامت  نیاز به تغییرات ساختاری و اساسی  دارد ؛ اظهار داشت :گامهای طرح تحول سلامت در عین حالی که جدا از هم به نظر می رسد با یکدیگر مرتبط بوده و از هم گسیخته نیست.

وی با اشاره به اینکه خیلی از بخشهایی که بطور سنتی کار می کند باید تغییرات اساسی در آنها اعمال شود ؛افزود: اشکالات زیادی دردوره آموزش پزشک عمومی وجود دارد که باید تغییرات لازم در آن اعمال شود .

وی با بیان اینکه باید زمینه رسیدن به پزشک خانواده را در آموزش ها بگنجانیم؛ تصریح کرد : باید تغییراتی را در دوره آموزش پزشکان عمومی ایجاد کنیم تا بتوانیم کاربردی تر از خدمات آنها بهره مند شویم ؛ همچنین در حوزه اخلاق پزشکی نیز باید آموزشهای حرفه ای گنجانده شود .

 عضو شورای عالی سازمان نظام پزکشی گذراندن دو واحد اخلاق پزشکی را برای دانشجویان این رشته بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت : این درس نیاز به بازنگری دارد و  تعداد واحدهای اخلاق پزشکی باید بیشتر شده و روی آن کار شود.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار