پایلوت اجرای طرح ریفورم از 10 سال پیش برای تربیت دانشجو براساس نیازمندی‌های داخل کشور است.

دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح ریفورم از 10 سال پیش در دانشگاه شهید بهشتی بنا به مقتضیات چالش‌ها و مشکلات آموزش پزشکی شروع شد.

پیوندی ادامه داد: این طرح با کمک و حمایت اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع و در ادامه مجوزهای لازم از وزارت بهداشت اخذ شد‌. این بدین معنی است که ماهر چند سال بر اساس نیازهای داخل کشور‌، دانشجویان خودمان را تربیت و هدایت می کنیم. مشکلات نظام سلامت در داخل کشور ما ممکن است با کشورهای غربی یا شرقی متفاوت باشد‌، بنابراین ما بایستی هزینه‌ و سرمایه‌گذاری‌ کنیم که در راستای رفع نیازهای مردم خودمان باشد. براین اساس طرح ریفورم شکل گرفت تا دانشجویان ما براین اساس آموزش ببینند.

وی افزود: خوشبختانه بازده‌ی خوبی داریم، رضایمتندی خیلی خوبی از این طرح وجود دارد و در عین حال هر طوری که می‌خواهد منجر به تغییر شود و اتفاق بیافتد‌. ممکن است ناخودآگاه مشکل و چالشی بوجود آید که ما براین اساس بعد از گذشت 10 سال یک طرح ریفورم در ریفورم یعنی، اصلاح در اصلاح‌گروهی را متشکل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشخص کردیم تا یک بررسی اجمالی بر روی آن داشته باشند تا بعد از رفع نواقص و مشکلات آن بتوانیم این طرح را بعنوان الگوی ملی در سطح کشور ارائه دهیم. تا دانشگاههای دیگر بتوانند با انجام این طرح به چالش‌های آموزش پزشکی در کشور پایان بدهند و ما بتوانیم دانشجویی بهتر همراه‌تر با مردم، با هزینه‌ کمتر و موثرتر پرورش بدهیم که در نهایت موجب رضایت‌مندی مردم عزیز کشورمان شوند.

دکتر پیوندی در پایان گفت: این طرح در رده‌های مختلف دانشجویی وجود دارد و این روند ادامه خواهد داشت، این طرح بعنوان پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 10 سال پیش شروع شده و ادامه دارد همچنین در دو دانشگاه مازندران و شاهرود هم مقداری از این طرح را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار