بیدار شدن امروز مسلمانان در کشورهای مصر و یمن الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم‌؛ حجت الاسلام والمسلمین دیّانی در برنامه زمزم معرفت در شبستان امام خمینی حرم مطهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از جنس انقلاب امام حسین (ع) در کربلا ودر تداوم انقلاب امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: این انقلاب ودرادامه آن پیروزی در جنگ تحمیلی، ابهت استکبارجهانی را در هم شکسته واسلام را به جهان صادر کرده است.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) در مورد انقلاب ودفاع مقدس فرمودند این پیروزی در برابر استکبار و شجاعت و استقامت مقابل ابرقدرت های جهان، موهبتی الهی و آسمانی بوده که باید به جهان انتشار یابد، آنگاه خطاب به جوانان مصر فرمودند از دولت خود نترسید و انقلاب کنید تا کشور خود را از زیر سلطه استکبار نجات دهید.
 
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ارزش های انقلابی ما چنان در جهان بازتاب داشته است که بسیاری از دانشمندان و بزرگان غربی از عظمت انقلاب و امام خمینی(ره) شگفت زده شدند.
 
وی خدامحوری را شاخصه اصلی شهدای دفاع مقدس عنوان وتصریح کرد: فرمول موفقیت شهدا در آیات قرآن ومبانی دین نهفته است و هدف زندگی آنها رسیدن به خدا بوده به گونه ای که همه کارها را فقط برای خدا انجام می دادند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دیّانی با اشاره به اینکه ارزش هر انسانی به همت اوست، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس، دشمن با تمام امکانات مادی ونظامی که آمریکا واسرائیل در اختیار او قرار داده بود نتوانست در برابر همت واراده جوانان ما کاری از پیش ببرد و ما در دفاع مقدس ثابت کردیم که همه چیز در امکانات نیست بلکه نیروی همت واراده است که انسان را به هدف می رساند.
 
  وی با اشاره به حادثه منا و جانباختن مظلومانه حاجیان ادامه داد: زائرین مسلمانی که درفاجعه وحشتناک منا با توطئه رژیم آل سعود و حمایت صهیونیست های جنایتکارجان خود را از دست داده اند هم رتبه با شهیدان دفاع مقدس هستند که خود آنها همان هدف را داشتند ودشمن هم، همان دشمنان دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.