تحقق رشد بازار سرمایه در بلند مدت

کارشناس اقتصادی گفت: پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص بازگشت روند صعودی به بازار سرمایه در بلند مدت محقق و انتظار رشد به سرعت نور در بورس غیر منطقی خواهد بود.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند رکود حاکم بر بورس گفت: پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص بازگشت روند صعودی به بازار سرمایه در بلند مدت محقق و انتظار رشد به سرعت نور در بورس غیر منطقی خواهد بود.

وی در این باره افزود: سهامداران باید با دید بلند‌مدتی اقدام به سرمایه گذاری در بورس کنند زیرا این بازار دارای قابلیت‌هایی بالایی بود که آن‌ها در یک دوره بلند مدت نمایان خواهد شد .

طاهری در توضیح تاثیر نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه تصریح کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی موجب شده تا سهامداران تمایلی به سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشته باشند و دولت می‌تواند با نظارت بر کاهش و کنترل این نرخ موجب جذب سرمایه گذاران و ورود نقدینگی به بازارمی‌شود.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ابهاماتی چون نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، صنایع و ... موجب تشدید روند منفی در بورس خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت دولت از بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در شرایط فعلی نیازمند حمایت همه جانبه دولت و مسولین بازار سرمایه برای رونق گرفتن است و تا زمانی که تمام فکر دولت معطوف به بانک‌ها باشد تحولی در روند بازار سرمایه ایجاد نخواهد شد و شاهد ادامه رکود در این بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار