وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی وزیر ورزش حق عزل و نصب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی را دارد.

عینی*وزیر ورزش براساس قانون حق عزل و نصب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی را داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که در جلسه علنی امروز سه شنبه 7 مهرماه به منظور پاسخگویی به سوال "احمد شوهانی" نماینده ایلام در مجلس حضور یافت در رابطه با مسئله فساد در حوزه‌های مختلف به ویژه فساد در فوتبال گفت: از روزی که بنده در وزارتخانه ورزش مسئولیت گرفتم، با اعتمادی که نمایندگان به من داشتند  رأس برنامه‌های خود را  شعار ورزش پاک قرار دادم.

وی افزود: به همین دلیل از روزی که در سمت وزیر ورزش قرار گرفتم تمام تلاش و هم و غم خود را برای پاکسازی فضای آلوده در برخی از رشته‌های ورزشی بکار گرفتم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مسئله تفکیک وزارتخانه به دو بخش ورزش و جوانان، گفت: ما باورهایی داریم اما این موضوع مغایر با وظایف نیست و وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای در حوزه جوانان دارد. البته کار ما در حوزه جوانان سیاستگذاری بوده و براساس قانون 18 دستگاه در این رابطه مسئولیت داشته و وزارتخانه تنها نقش هماهنگ‌سازی سازمان‌ها را دارا است.

گودرزی ادامه داد: در این حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور وزیر ورزش و 18 معاون، جلسات گسترده‌ای را برگزار کردند. البته در کل وزارت ورزش چندین برنامه و هدف مانند تدوین پیش‌نویس پروتکل مشاوره ازدواج، تشکیل کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده با عضویت 34 دستگاه عمومی و دولتی،‌ تبیین سیاست‌های ازدواج آگاهانه و آسان و کنترل رشد طلاق، طراحی سیاست‌های هفته ازدواج و همکاری با 34 دستگاه در سطح ملی و استان‌ها داشته است.

وی در رابطه با اقدامات اجرایی وزارتخانه ورزش در حوزه جوانان اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی ازدواج، تولید آثار هنری درخصوص ترویج ازدواج، تولید کتاب الکترونیک ازدواج و طلاق جوانان، تشکیل مرکز مشاوره تخصصی، تکمیل پرونده 1500 متقاضی مشاوره، جلوگیری از فعالیت سایت‌های همسریابی و برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج با 300 کارگاه بخشی از فعالیت‌های وزارتخانه در این حوزه بوده است.

این وزیر کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: براساس آمارها نرخ ازدواج در سال 93 نسبت به سال 93 در حدود 18 درصد، سال 91 نسبت به 90 در حدود 13 درصد و سال 93 نسبت به 92 در حدود 6.5 درصد رشد داشته است. همچنین براساس این آمار نرخ طلاق در سال 93 نسبت به سال 90 در حدود 14.5، در سال 91 در حدود 8.8 درصد و در سال 92 نیز در حدود 5.3 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین به وضعیت تیم‌های سرخابی پایتخت اشاره و تصریح کرد: این دو تیم سال‌های سال از بیت‌المال تغذیه می‌کردند که با حضور بنده در وزارتخانه دیگر هیچ اعتباری به آنها پرداخت نشد. اما برای تامین هزینه‌های این تیم‌ها که بالغ بر 30 تا 40 میلیارد تومان اعتبار در سال است، اسپانسر مالی درنظر گرفته شده، البته شاید در بین این حامیان، مشکلاتی وجود داشته باشد که مراکز نظارتی و قضایی این موضوعات را پیگیری می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص افت نتایج در حوزه ورزش، افزود: وزارتخانه برای هر افت و خیز در بخش‌های مختلف تحلیلی دارد، البته موضوع افت و خیز و صعود و نزول در حوزه ورزش یک امر طبیعی در سال‌های متمادی است. مثلا تیم برزیل در یک‌سال قهرمان شده و در یک سال از گردونه مسابقات خارج می‌شود.

گودرزی همچنین با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه واگذاری تیم‌های ورزشی به بخش خصوصی، تصریح کرد: براساس قانون وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان خصوصی‌سازی نقش تعیین‌کننده دارد و وزارت ورزش تنها عضو ناظر در این بخش است؛ البته ما موافق خصوصی‌سازی تیم‌ها هستیم، اما این موضوع نباید مشکلات جدیدی برای این بخش ایجاد کند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در مورد موضوع دخالت وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش و فدراسیون‌ها خاطر نشان کرد: براساس قانون ما حق دخالت در امور فدراسیون‌ها به جز چند فدراسیون مانند فوتبال را که توسط AFC مدیریت می‌شود، داریم، اما برخی دوستان فشار می‌آورند که چرا در برخی فدراسیون‌ها مانند فوتبال دخالت نمی‌کنید. در پاسخ باید بگویم که ما برای این امر مجوز قانونی نداریم، از این‌رو دستگاه‌های متولی مانند مجلس باید تمهیدی بیاندیشند تا ما بتوانیم به این موضوعات ورود کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار