به مناسبت روز جهانی جهانگردي نخستین موزه سیار کودک با عنوان کودک، صلح و فرهنگ در سیاره زمین ويژه كودكان به شهرستان بجستان رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدير ميراث فرهنگی شهرستان بجستان گفت: ماموریت موزه سیار کودک در سفرهای ملی ، فرهنگ سازی، آموزش تعامل و ترویج فرهنگ مشارکتی و تشکیل شبکه ملی حامیان موزه کودک می باشد که درشهرستان بجستان نخستین حلقه این زنجیره تشکیل شد.

مهدي ذوالفقاري افزود :در این برنامه فرهنگی دوروزه دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و دبستانی باآموزش موضوعات مختلفی همچون حفظ میراث فرهنگی، آشنایی کودکان با حقوق خود ، آشنایی با ارزش های زندگی همچون احترام به معلولین، مشارکت و همکاری ، وفای به عهد آشنا شدند.

وي گفت: در این برنامه فرهنگی کودکان در کنار مادران خود در یک برنامه تعاملی اقدام به ساخت عروسک های محلی كردند تا از این طریق نیز یکی از سنت های بومی مردم احیا شود.

مدير ميراث فرهنگی شهرستان بجستان افزود: قرائت پیمان نامه ترویج فرهنگ صلح و حفظ میراث فرهنگی نیز از دیگر برنامه های برگزار شده توسط اين موزه سيار بود كه اين برنامه ها با همکاری شوراهای اسلامی، آموزش و پرورش و انجمن های میراث فرهنگی برگزار شد.

انتهای پیام//گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.