رئيس پليس فتا انتظامي کردستان اظهار داشت : کاربران کودک و نوجوان در برابر تهديدات فضاي مجازي آسيب پذيرترند .

کاربران کودک و نوجوان در برابر تهديدات فضاي مجازي آسيب پذيرترندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ فرامرز شاکري رئيس پليس فتا انتظامي کردستان اظهار داشت: اينترنت مزاياي قابل توجهي را براي همگان به ارمغان آورده است مزايايي که سالانه ميليونها نفر را به خود جذب مي کند . اگر چه مزاياي بالقوه اين شبكه جهاني به هيچ عنوان قابل انكار نمي باشد، اما تهديداتي نيز در آن نهفته است كه مي تواند كاربران كودك و نوجوان را به راحتي در دام خود گرفتار سازد.

وي افزود: کودکان امروز امکان اين را دارند که با فناوري‌هاي حيرت‌انگيز عصر اطلاعات آشنا شوند و با دسترسي به ابزارهايي چون رايانه‌هاي شخصي و موبايل‌هاي هوشمند به فضاي اينترنت راه پيدا ‌کنند.

سرهنگ شاکري ادامه داد: هم‌اکنون در سراسر جهان کودکان و نوجوانان وقت بسياري را براي حضور در فضاي مجازي صرف مي‌کنند، بازي‌هاي رايانه‌اي انجام مي‌دهند و حتي از شبکه‌هاي اجتماعي براي آشنايي با همسن ‌و ‌سال‌هاي خود و ارتباط با ديگران استفاده مي‌کنند.

رئيس پليس فتاي کردستان اضافه کرد: در اين ميان اگرچه فراگيربودن تکنولوژي‌هاي مربوط به فضاي مجازي، محدودکردن دسترسي کودکان و نوجوانان را به امري مشکل تبديل کرده اما والدين مي‌توانند با اجراي نکاتي از آسيب‌پذيري اين فضا براي فرزندانشان بکاهند و مزايا و کارکردهاي مثبت آن را به آنها بياموزند.

اين مقام انتظامي چند توصيه نيز به والدين ارائه کرد: 

* حتما در مورد خطرات احتمالي ناشي از تبادل اطلاعات شخصي با غريبه ها، ملاقات هاي حضوري با كاربران اينترنتي ، ارائه عكس به ديگر كاربران غريبه و استفاده از دوربين هاي وب كم، فرزندان خود را آگاه سازيد.

*والدين مي بايست از تسلط كافي نسبت به اينترنت برخورداربوده و با سايتهايي كه كاربران كودك و نوجوان با آنها ارتباط ايجاد مي كنند آشنايي كافي داشته باشند.

*والدين بايد در مورد نحوه استفاده كاربران از وسايل شخصي خود مثل تلفن همراه، كنسول بازي هاي كامپيوتري، نمايشگر هاي 3 MP و ساير ابزارهاي  مرتبط با رسانه هاي ديجيتال آگاهي داشته باشند.

*حتما از كودكان خود بخواهيد تا تجربيات خود را به هنگام استفاده از اينترنت براي شما بازگو كنند.

*فقط در صورت نياز ، براي فرزندانتان گوشي¬هاي داراي تکنولوژي جديد خريداري کنيد زيرا تکنولوژي¬هاي جديد در صورت فقر آموزش و فرهنگ سازي مناسب ، موجب آسيب‌هاي روحي و اخلاقي خواهد شد.

سرهنگ شاکري تصريح کرد : عده‌اي از خانواده‌ها نداشتن وقت کافي را بهانه مي‌کنند و بدون آگاه کردن کودک در باره ويژگي‌ها، مشکلات و مزاياي محيط مجازي، به او اجازه مي‌دهند تا ساعت‌هاي زيادي را در اينترنت بگذراند. در اين بين، سايت‌هاي غير اخلاقي و تالارهاي گفت‌وگو بيش‌ترين آسيب را به کودکان و نوجوانان مي‌رسانند.

وي در خاتمه خاطرنشان کرد : هر چقدر بيشتر بدانيد،بيشتر در امنيت خواهيد بود ؛ از اين رو منابع  آموزشي آنلاين از جمله سايت پليس فتا را در آدرس www.cyberpolice.ir   مطالعه كنيد و در صورت مواجه شده با موارد مشکوک و يا برقراري ارتباط با پليس فتا فرماندهي استان کردستان ، از طريق ايميل پليس فتا به آدرس kordestan_fata@police.ir و يا با شماره تماس 2185915با ما در تماس باشيد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار