مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کوتاهی ها و جنایات رژیم آل سعود در حادثه منا هیچ شکی نیست اما ترویج بحث تعطیلی حج، پیام غلط و گمراه کننده ای است که باید به آن دقت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر  ضمن تسلیت این مصیبت با تاکید بر سهل انگاری رژیم آل سعود در مراسم حج امسال، شکل گیری مطالباتی همچون تعطیلی حج را عوامفریبی دانست.

وی افزود: هیچ کس در جامعه اسلامی حق ندارد دستور تعطیلی حج را بدهد مگر ولی فقیه جامع الشرایط به این نتیجه برسد و این نکته از سوی منتشر کنندگان این پیام فراموش شده است.

حسینی با اشاره به شرایط دهه 60 بیان کرد: در آن دهه نیز امام خمینی (ره) که فقیه جامع الشرایط بودند با توجه به شرایط دستور تعطیلی حج به مدت دو سال را صادر کردند.

حسینی صدر با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع فجایع امسال را جنگ قدرت در دولت سعودی می دانند، اظهار داشت: برخی معتقدند درگیری های داخلی بین پادشاه و ولیعهد عربستان عامل این اتفاقات بوده است، بدین صورت که جریان مخالف پادشاه در پی اثبات بی کفایتی دولت و بسترسازی برای تغییر در مسوولیت هاست.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان افزود: در دولت آل سعود درگیری جدی بر سر تصاحب مسوولیت ها وجود دارد که برخی معتقدند با توجه به حوادث امسال امکان جابه جایی مسوولیت ها وجود دارد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: حج ، منا ، جنایات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.