معتاد شيشه اي كه به قصد سرقت طلاجات پيرزن 75 ساله با وي درگير و او را به قتل رسانده بود دستگیر شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بيان اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع قتل عمدي در يكي از محله هاي شهرستان شهرضا بلافاصله كارآگاهان پليس اگاهي در محل حادثه حاضر و به بررسي صحنه پرداختند.

سرهنگ خسروی افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد مقتول زني 75 ساله است كه به تنهايي در منزل خود زندگي مي كرده و در روز حادثه قاتل پس از درگيري با وي و به قتل رساندن او به روش خفه كردن مقادير زيادي طلاجات او را به سرقت برده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله تحقيقات گسترده اي در اين زمينه انجام و تيم هاي ويژه و خبره پليس آگاهي به منظور دستگيري سارق يا سارقان وارد عمل شدند.

وي افزود: سرانجام با اقدامات تخصصي پليس آگاهي فردي كه اعتياد شديدي به ماده مخدر صنعتي شيشه داشته و در روز حادثه نيز در اطراف منزل مقتول مشاهده شده بود شناسايي و در مخفيگاهش دستگير شد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه متهم منكر هرگونه بزهي بود گفت: فرد مذكور پس از مواجهه با مدارك و مستندات پليس و همچنين شناسايي محل فروش طلاجات مسروقه به ناچار لب به اعتراف باز كرده و به قتل پيرزن 75 ساله اقرار كرد.

متهم در اعترافات خود عنوان داشت: روز حادثه كنار يك ميوه فروشي بودم كه با مقتول مواجه شده و برق طلاهايي كه از دستان و گردنش اويزان بود مرا وسوسه كرد و چون مدتي بود كه به خاطر نداشتن پول نتوانسته بودم شيشه مصرف كنم او را تعقيب كرده و پس از اينكه مقتول به منزلش رفت و به بهانه كمك در منزل را زده و وقتي او در را باز گذاشت و رفت تا برايم پول بياورد داخل منزل شده و از پشت دهانش را گرفتم و به دليل اينكه مقاومت مي كرد مجبور شدم دستانم را دور گردنش بياندازم و او را خفه كنم آنقدر برق طلاهايش چشمانم را گرفته بود و انقدر خمار شيشه بودم كه ديگر نمي دانستم چه مي كنم وقتي كه زن بي هوش شد طلاهايش را برداشته و همان شب به يكي از طلافروشي هاي اصفهان برده و انها را به فروش رساندم.

سرهنگ خسروي عنوان داشت: با اعترافات صريح متهم در اين زمينه پرونده تشكيل و وي جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه افراد كهنسال و سالخورده به دليل ناتواني در دفاع از خود هميشه به عنوان يكي از طعمه هاي افراد سارق و معتاد هستند گفت: به افراد كهنسال توصيه مي كنيم كه از تنها زندگي كردن خودداري كرده و هميشه يكي از افراد معتمد و مطمئن فاميل و نزديكان خود راه همراه داشته باشند و همچنين از نمايان كردن طلاجات و زيورآلات خود در مكان هاي شلوغ خودداري كرده و مراقب تردد افراد معتاد و غريبه در اطراف منزل و محل زندگي خود باشند و در صورت مشكوك شدن به فرد خاصي حتماً موضوع را با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.