معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در این بازدید از تدوین برنامه ششم توسعه همه‌جانبه کشور بر اساس توسعه متوازن و اهتمام به اقتصاد مبتنی بر توسعه دانایی‌محور خبر داد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی صبح روز دوشنبه پس از بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهایی اصفهان با بیان این که امروز خلاقیت، نوآوری و شایسته سالاری جایگزین منابع فناپذیر و زیرزمینی شده است گفت: برنامه ششم توسعه برنامه‌ای متفاوت از پنج برنامه قبل خواهد بود و دولت با آسیب‌شناسی و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط مثبت تلاش می‌کند تا با اجتناب از کلی‌گویی و آرمان‌خواهی‌های صرف زمینه برای توسعه همه جانبه فراهم شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه کشور برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله کشور راهی جز تغییر رویکرد از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان ندارد، از تدوین برنامه ششم توسعه همه‌جانبه کشور بر اساس توسعه متوازن و اهتمام به اقتصاد مبتنی بر توسعه دانایی‌محور خبر داد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که باید تلاش کنیم فضا برای حضور نیروی انسانی کارآفرین به دور از تبعیض‌های جنسیتی فراهم شود تلاش این معاونت برای ایجاد بسترهای اشتغال دختران فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها را یادآور شد و گفت: ‌مراکز رشد و پارک‌های علمی و فناوری می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر باشد به طوری که در حال حاضر بیش از 200 شرکت دانش بنیان در کشور با مدیریت بانوان فعال هستند و زمینه اشتغال ده‌ها نفر را فراهم کرده‌اند.

مولاوردی از امضای تفاهم‌نامه و تدوین برنامه میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با سایر دستگاه‌ها نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و هم‌افزایی برای ایجاد اشتغال را یادآور شد و گفت: در پنج سال آینده بیش از چهار و نیم میلیون نفر از دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل می‌شوند و باید برای اشتغال این جوانان با توجه به نبود جذب در بخش‌های دولتی راهکارهای مناسبی اندیشید.

پیش از سخنان معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، دکتر کشمیری رییس  مرکز علمی تحقیقاتی شیخ بهایی اصفهان با اشاره به تاریخچه و اهداف و عملکرد شرکت‌های دانش بنیان فعال در این مرکز، تأثیر شرکت‌های کوچک و متوسط نوآور در توسعه اقتصادی کشورها را خاطرنشان ساخت و گفت: برای دستیابی به اهداف کشور درحوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار نیازمند به گسترش پارک‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی هستیم که می‌تواند متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای و استان‌های کشور راه‌اندازی شود.

وی از گسترش فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در شهرک از رشته‌های مهندسی به سمت شاخه‌های پزشکی، علوم انسانی و هنر خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 400 شرکت و 5800 نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شدند و تلاش داریم تا با شناسایی بانوان کارآفرین زمینه‌های لازم برای حضور این قشر در توسعه کشور را فراهم ‌آوریم.

دکتر کشمیری ایجاد فرهنگ کارآفرینی، جذب سرمایه بخش خصوصی و گردش مالی سالانه 700 میلیارد تومانی شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهایی را از دستاوردهای این مراکز دانست و گفت: در آینده بیش از پیش فعالیت‌های این شرکت افزایش خواهد یافت.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده سپس از چند شرکت دانش بنیان که توسط بانوان راه‌اندزای شده‌ و در شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهایی مشغول به فعالیت شده‌اند خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار