سه نسل از معماران معاصر ایران با طراحی‌های خود در نیاوران دور هم جمع شده‌اند.

الناز طهرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری نمایشگاه ابژه در فرهنگسرای نیاوران گفت: در این نمایشگاه حدود 28 کار از 30 معمار وجود دارد که شامل آثار 3 نسل از معماران معاصر کشور ما هستند.

مسئول برگزاری این نمایشگاه راجع به هدفش از ایجاد چنین فضایی افزود: در موزه‌های هنری معاصر نیویورک حدود 1000 صندلی با طراحی‌های ویژه وجود دارد که 800 تا از آنها را معماران پیش از وجود طراحی صنعتی، ترسیم کرده و طرح آن را داده‌اند، من هم با دیدن آنها تصمیم گرفتم به علت کمبود چنین فضاهایی در کشور این نمایشگاه را برگزار کنم، که در آن حدود 10 معمار به نام، که در سال‌های گذشته اسامی آن‌ها جزو هنرمندان تقدیر شده در برخی از فستیوال‌های جهانی بوده است نیز حضور دارند.

طهرانی در ادامه با اشاره به مواد و وسایل به کار برده شده در آثار تصریح کرد: کارهای موجود در این نمایشگاه از مواد متنوع و گوناگونی تشکیل شده‌اند، از جمله چوب، ورق آهن، برنز و ... که هر کدام از آنها تاثیر و حالت خاص خود را به مکانی که در آن قرار دارند، می‌دهند.

وی در خصوص هدف و ویژگی‌های این نمایشگاه اظهار داشت: صندلی‌ها و کارهایی که این جا موجودند در واقع هر کدام متعلق به ذهن و وجود طراحش هستند چرا که دست آنها از هر نظری در زمینه طراحی باز بوده است و هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی نیز نمایش قدرتی است که یک طرح می‌تواند در فضای اطرافش داشته باشد یعنی تاثیری که یک سازه با قرار گرفتن در جایگاهش روی بقیه جو و فضا می‌گذارد.

وی در پایان با اشاره به استقبال بی‌نظیری که از این نمایشگاه شده است خاطرنشان کرد: روز افتتاحیه حدود 2 هزار و پانصد نفر به همراه اساتیدی چون ایرج اعتصام، ایرج کلانتری، محمدرضا جودت و حدود 20 تن دیگر حضور یافتند و تا کنون با استقبال خوب و غیرقابل انتظاری رو‌به‌رو شده‌ایم به همین جهت این اتفاق می‌تواند کمک و نقش به سزایی در گسترش معماری ما در سطح جهانی داشته باشد.

گفتنی است؛ نمایشگاه ابژه تا 17 مهر‌ماه در گالری فرهنگسرای نیاوران پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.