راه‌های مختلفی برای انتخاب سوژه نقاشی وجود دارد و هنرمند در این زمینه محدودیتی ندارد.

شکیبا معتضدی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:‌ هنرمند برای انتخاب سوژه نقاشی راه‌های مختلفی دارد. با توجه به تجربه شخصی‌ام فکر می‌کنم گاهی یک نقاش روی سوژه‌ای مطالعه می‌کند و متمرکز می‌شود بعد قلم مو بدست می‌گیرد و گاهی نیز بدون ایده قبلی دست به خلق اثر می‌زند.

وی افزود: هیچ چیز در هنر ثابت نیست و نمی‌توان گفت وقتی که هنرمند می‌خواهد نقاشی کند، دقیقاً همان چیزی که در ذهن دارد را پیاده می‌کند چه بسا بارها و بارها برای خود من پیش آمده که می‌خواستم سوژه‌ای را به تصویر کشم اما در حین اجرا اتفاقاتی افتاده که کار در جهت دیگری پیش رفته است.

وی ادامه داد: شرکت در دو سالانه‌ها و مسابقات نقاشی و در واقع داشتن چارچوب شخصی برای کار، اگر در جهت درست پیش رود هنرمند را محدود نمی‌کند و هدفمند می‌سازد وقتی کار در مسیر خودش پیش رود موجب رشد خلاقیت می‌شود.

معتضدی خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها نقاش یک تابلو را صرفاً برای بیان حس و حال درونی‌اش می‌کشد اما در پس آن احوالات باز می‌بینیم که منطق و قواعد نقاشی رعایت شده است و با داشتن نظم مشخصی در مسیر درست پیش رفته است.

وی اظهار داشت: نمی‌توان نسخه مشخصی پیچید که کارهای هنری جوششی موفق‌تر است یا کارهای کوششی. به اعتقاد من هر دو باید در کنار هم باشد تا اثری موفق گردد. 

وی گفت: هنر زبان لطیف و نرمی دارد و ظریف ترین راه برای بیان معضلات و دغدغه‌های اجتماعی است. سوژه‌های تلخ جامعه را با زبان هنر می‌شود در معرض دید قرار داد و با نکته‌سنجی آن را به نمایش گذاشت.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار