رئیس محیط زیست شهرستان باشت از دستگیری شکارچی تیهو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج،سید یعقوب سادات‌عنا با اشاره به دستگیری شکارچی متخلف گفت: با دستگیری این شکارچی دو قطعه تیهوی شکار شده نیز کشف شد.

وی افزود: از این شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کشف و ضبط گردید و در حال طی مراحل قضایی است.

رئیس محیط زیست شهرستان باشت ضمن انتقاد از برخی افراد غیرمسئول بیان کرد: برخی افراد سودجو با نادیده گرفتن شرایط بحرانی محیط زیست به حیات وحش خسارات جبران‌ناپذیر وارد می‌کنند که از مردم تقاضا می‌شود هرگونه تخلفی را در این خصوص به ماموران حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

سادات‌عنا با بیان اینکه شهرستان باشت دارای مناطق حفاظت شده  وسیعی است، افزود: شهرستان باشت دارای دو منطقه حفاظت شده لار و خامی است که منطقه خامی دارای 25 هزار و 671 هکتار و منطقه لار دارای 17 هزار و 952 هکتار است.

وی بیان کرد: در مناطق حفاظت شده باشت گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، خرس، کفتار، روباه، جوجه تیغی، کل بز، کبک، تیهو و گونه‌های گیاهی کارده، لیزک، بلوط، زال‌زالک و بادام وحشی یافت می‌شود.

این مسئول، یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از هرگونه آسیب زدن به محیط زیست را فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها ذکر کرد و گفت: رسانه‌های استان باید در این خصوص عزم جدی داشته باشند.

رئیس محیط زیست شهرستان باشت گفت: به همین منظور در محیط زیست شهرستان باشت آمادگی هر گونه تعاملی با رسانه‌ها را برای فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست داریم.

انتهای پیام /ب
برچسب ها: شکارچی ، تیهو ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.