استاندار اردبیل گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری - صنعتی استان اردبیل در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی طرح و مورد تصویب قرارگرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: با تصویب این لایحه در کمیسیون اقتصادی، گام مهمی در تصویب نهایی لایحه برداشته و زمینه برای طرح آن در صحن علنی مجلس فراهم شد.

وی گفت: بر اساس لایحه طرح شده در کمیسیون اقتصادی محلس، شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی استان اردبیل قرار گرفته اند.

استاندار اردبیل افزود: منطقه ویژه اقتصادی گردشگری ساوالان نیز شامل بخش هایی از شهرستان های مشگین شهر، سرعین، نیر و اردبیل می باشد و ایجاد آن نقش مهمی در توسعه استان در بخش گردشگری خواهد داشت .

خدابخش گفت: با توجه به تلاش مسوولان استان ، نمایندگان و به ویژه نامه حجت الاسلام و المسلمین عاملی، نماینده ولی فقیه در استان به آقای ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد ، شهرستان گرمی نیز در محدوده منطقه آزاد قرار گرفت .

وی با تقدیر از تلاش تمامی مسوولان و نمایندگان استان به ویژه نمایندگان پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان که در جلسات کمیسیون حضوری فعال داشتند از مجمع نمایندگان استان خواست تا زمینه طرح سریع این لایحه را در صحن علنی مجلس فراهم کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه موضوع ایجاد منطقه آزاد در دیگر مناطق نیز به همراه استان اردبیل به تصویب رسیده است افزود: هماهنگی با نمایندگان این استان ها و رایزینی با دیگر نمایندگان زمینه تصویب این لایحه را در مجلس در سریعترین زمان ممکن فراهم می کند.

خدابخش گفت: قرار است به همراه نماینده ولی فقیه در استان دیداری با دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و پیرامون طرح لایحه در مجلس در دوره کنونی بحث و تبادل نظر کنیم .

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه منطقه آزاد تجاری - صنعتی استان اردبیل به صورت فوریت در مجلس طرح و به تصویب نمایندگان برسد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، تصویب ، منطقه ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.