معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: جدیدترین آمار مربوط به مفقودین، قربانیان و مجروحین حادثه منا تا یک ساعت آینده منتشر می‌شود.

محمدی: اعلام آمار جدید حادثه دیدگان منا تا یک ساعت آینده/انتشار گاز سمی میان حجاج شایعه است
حمید محمدی معاون حج عمره سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت حجاج ایرانی اظهارکرد: تاکنون 169 زائر ایرانی در حادثه منا جان باخته‌اند و همچنان 298 مفقودی داریم اما تا یک ساعت آینده جدیدترین آمارها در خصوص مفقودین، مجروحین وقربانیان ایرانی حادثه منا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار گاز سمی در میان حجاج به هنگام حادثه تصریح کرد: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و چرا که این حادثه بر اثربستن مسیر تردد زائرین به دلایل نامعلوم و ازدحام حجاج اتفاق افتاده است.

محمدی با بیان اینکه اولین گروه حجاج امروز وارد کشور می‌شوند تاکید کرد: همچنین اولین گروه زائران مدینه بعد نیز امروز عازم مدینه منوره می‌شوند.

محمدی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر دفن دسته جمعی اجساد قربانیان حادثه منا در عربستان افزود: این خبر کذب است و من آن را شدیداً تکذیب می‌کنم.

وی گفت: در حال حاضر در حال شناسایی پیکر جان باختگان و فراهم کردن مقدمات بازگرداندن پیکر قربانیان از جمله دریافت گواهی‌های فوت هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از فردا پیکر قربانیان حادثه منا به کشور بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل زنگنه
۲۲:۲۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۴
همه ایرانی ها عزادارند از خانواده محسن. میخواهم ما را در غم خود شریک بدانند
ابوالفضل زنگنه تربت حیدریه استان خراسان رضوی
آخرین اخبار