رئیس جمهور روسیه گفت این کشور در حال حاضر استقرار نيروی زميني را در سوريه در دستور کار ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوئیس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یکشنبه در پاسخ به نگرانی های آمریکا اطمینان داد این کشور در حال حاضر استقرار نیروهای زمینی را در سوریه در دستور کار ندارد . مسکو در مقابل قصد دارد حمایت خود را از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تقویت کند.

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه ای با شبکه های تلویزیونی آمریکایی "سی بی اس" و "پی بی اس" توضیح داد:« روسیه در هیچ عملیات زمینی در خاک سوریه یا در دیگر کشورها شرکت نخواهد کرد. در هر صورت، ‌این کار در حال حاضر در دستور کار نیست.

پوتین با اشاره به ایران و عراق ‌افزود:" ما پیش یبنی می کنیم همکاری خود را هم با رئیس جمهوری سوریه و هم با شرکای خود دردیگر کشورها تقویت کنیم."

وی افزود:« بیش از 2000 فعال در سوریه وجود دارد که از جمهوری های سابق شوروی هستند. به جای آنکه منتظر شویم آنها به کشور خود بازگردند ،‌ما باید به اسد کمک کنیم که با آنها در سوریه بجنگد. "

رئیس جمهوری روسیه همچنین حمایت هوایی واشینگتن از شورشیان را که با دولت سوریه می جنگند غیر قانونی و ناکارآمد خواند.

رئیس جمهوری روسیه یکی از رهبرانی است که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند. او قرار است دوشنبه از متحد سوری خود دفاع و طرحی را در حمایت هوایی گسترده از مبارزه با گروه تروریستی داعش اعلام کند.

او همچنین قرار است دوشنبه با باراک اوباما همتای آمریکایی خود در بحبوحه افزایش قدرت نظامی روسیه در سوریه و تشدید فعالیت های دیپلماتیک مسکو در خصوص این پرونده گفتگو کند.
به گفته مقامات آمریکایی ، روسیه در هفته های اخیر تدابیر نظامی خود را به ویژه با اعزام هواپیماهای جنگنده و زرهی تقویت کرده است .این کشور اعلام کرده است حکومت دمشق باید در مبارزه با داعش مشارکت داشته باشد؛ درخواستی که تاکنون آمریکا آن را رد کرده است .

اقدامات روسیه روسیه واشینگتن را وادار کرده است ابتکار جدید دیپلماتیکی را در تلاش برای پایان دادن به جنگ و ازسرگیری گفتگو با مسکو، پس از ماه ها سردی روابط به سبب مناقشه اوکراین آغاز کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار