نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از افتتاح بخش دولتی نمایشگاه و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

دفاع مقدس نقطه عطفی در سرنوشت نظام اسلامی است/ افتتاح بخش دولتی نمایشگاه انقلاب اسلامی در هفته جاریبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری و نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عصر امروز در نشستی خبری به تشریح فعالیت‌های دولت در زمینه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.

وی در ابتدا سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه منا و درگذشت جمعی از هموطنان و مسلمانان جهان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس از جمله نمادهای ارزشمند و تاثیرگذار کشور محسوب می‌شود.

بانک ادامه داد: به هر انسان شریف و آزاده‌ای واجب است پایمردی‌ها و خلوص نیت پاک شهدا و ایثارگران و همچنین اهداف عالی آنها را حفظ کند.

وی ادامه داد: ما میراث‌دار خون شهدا هستیم و باید از این دستاوردها با تمام توان دفاع کنیم و در این مسیر از آرمانها و دستاوردهای آنها پاسداری و حراست کرده و از خدشه‌دار شدن آنها جلوگیری کنیم.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دفاع مقدس در کشور ما دارای عناصر  ابعاد مختلفی است گفت: مردم به عنوان پشتوانه رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل با ایستادگی خود باعث ایجاد همدلی و حمایت از رزمندگان اسلام شدند  استوانه محکم پشتیبانی از دفاع مقدس به شمار می‌رود.

بانک، رهبری را عنصر دیگر پیروزی ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله دانست و گفت: رهبری امام خمینی(ره) که باعث وحدت بین مردم و نیروهای رزمنده و خودجوش شد عامل موثر دیگری در پیروزی کشورمان در 8 سال دفاع مقدس است.

وی افزود: حضور همه ارکان دفاعی کشور مانند نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش، بسیج و قشرهای مردمی و خودجوش در کنار بخش‌های مختلف دولت هم‌افزایی لازم را برای پیروزی انقلاب اسلامی در دوران 6 سال دفاع مقدس فراهم کرد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه به نقش دولت در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه بخش‌های نظام از جمله دولت ارکان دولت و وزارتخانه‌های مختلف همراه با مردم و فرماندهی دفاع مقدس در این دوران فعالیت‌های مهمی را انجام دادند و با نقش‌آفرینی خود باعث پیروزی و سربلندی نظام اسلامی شدند.

بانک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ضروری دانستن حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا و رزمندگان اسلام یادآور شد: در دوران 8 سال دفاع مقدس صدام به تنهایی طرف مقابل ما نبود بلکه چندین کشور او را در این زمینه همراهی می‌کردند اما امروز شاهدیم صدام به چه سرنوشتی دچار شده است و نظام اسلامی مقتدرانه‌تر، جامع‌تر، با وحدت و امنیت بیشتر نظام قوی و مستحکمی شده است که یکی از موثرترین کشورها در منطقه و جهان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه جهانیان نقش مهم ایران را در تحولات جهان و منطقه می‌دانند و به پشتوانه ملت ایران توفیقات زیادی برای آن ایجاد شده است.

نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه 6 قطعنامه ظالمانه و مجرمانه‌ای که علیه نظام ما تصویب شده بود در جریان مذاکرات هسته‌ای اخیر برداشته شد و موضوع هسته‌ای با لغو تحریم‌ها پس از اجرای توافق به نتیجه رسید و این در حالی بود که خطوط قرمز نظام اسلامی نیز حفظ شد.

بانک با بیان اینکه پیروزی‌های نظام اسلامی مدیون رهبری‌های مقتدرانه و داعیانه رهبر انقلاب و  دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: با این پشتوانه نظام اسلامی در دیپلماسی سیاسی توفیقاتی را به دست آورد و طرف مقابل که مجموعه‌ای از دنیا بود نیز به این مسئله اذعان می‌کند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در سرنوشت نظام اسلامی است و به عنوان پدیده‌ای تمدن‌ساز در نظام اسلامی تبدیل شده است.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه کارشناسان 3 نقش را برای دولت در دوران دفاع مقدس تعریف می‌کنند، گفت: نقش مشارکت، سازماندهی و اجرای فعالیت‌ها و عملیات‌ها از جمله نقش‌هایی است که برای دولت در 8 سال دفاع مقدس تعریف می‌شود به طوری که شاهدیم ارکان مختلف دولت مانند وزارتخانه‌ها دوشادوش رزمندگان و مردم در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور یافتند و همدلی کامل و جامعی را به منصه ظهور رساندند.

بانک در همین زمینه خاطرنشان کرد: هیچ فعالیتی در زمان دفاع مقدس در دولت تعطیل نشد و خارک نیز که نزدیک به چند هزار بار مورد بمباران قرارر گرفت به فعالیت خود ادامه داد و نگذاشت نفت کشور قطع شود وجود معلمان و دانش‌آموزان شهید در دفاع مقدس حاکی از درگیر شدن دولت در جریان دفاع مقدس است و گویای اوج فداکاری، ایمان و ایثارگری مردم و مسئولان کشور است.

وی با اشاره به ضرورت بیین ایثارگران رزمندگان و شهدای 8 سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: لازم است ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا در قالب یک موزه و نمایشگاهی طراحی و عملیاتی شود تا مردم و نسل‌های آینده از این طریق با فعالیت‌های بسیار مهم و ارزشمند شهدا بیش از پیش آشنا شوند.

نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح مامور به برپایی موزه و نمایشگاه دائمی دفاع مقدس شده است، گفت: امیدواریم این نمایشگاه با کمک ستادهای مختلف به زودی راه‌اندازی شود تا بتواند به وظایف خود عمل کند.

بانک با اشاره به نقش ستاد دولت در این نمایشگاه گفت: در دولت‌های مختلف نقش دولت در این زمینه ضعف‌هایی را داشته است به طوری که نتوانسته کارساز و فعالیت خوبی را از این طریق صورت دهد. در دولت فعلی پس از مکاتبات صورت گرفته قرار شد بخش مربوط به دولت در این نمایشگاه خود دولت برعهده گیرد لذا جهانگیری مسئول هماهنگی‌های لازم در این بخش شدند و ایشان نیز بنده را به عنوان دبیر اجرایی بخش دولت در نمایشگاه و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعیین کردند.

 وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: اقداماتی را در این بخش انجام داده‌ایم که این اقدامات در محل نمایشگاه بین‌المللی فردا رونمایی می‌شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: این شروع کار دولت در این بخش است و امیدواریم با فعالیت ستاد کل نیروهای مسلح نمایشگاه و موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که در محلی نزدیک به فرودگاه امام(ره) در نظر گرفته شده است طی چند سال آینده به شکل دائمی ایجاد شود و ما نیز بتوانیم فعالیت‌های صورت گرفته دولت را به آن موزه منتقل کنیم.

بانک افزود: اقداماتی که دولت در زمینه گردآوری آثار انجام داده است طی چند سال آینده به شکل یک موزه و نمایشگاه جامع تبدیل شده و به نمایشگاه دائمی که نیروهای مسلح قرار است آن را طراحی و عملیاتی کنند تقسیم می‌شود.

وی افزود: نمایشگاهی که فردا افتتاح می‌شود نمایشگاه موقتی است و پس از اتمام کار به نمایشگاه و موزه دائمی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متصل می‌شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: نمایشگاهی که فردا نیز قرار است در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شود نمایشگاه کاملی نیست و انتظار داریم که همه بخش‌های حاضر در دولت نیز در کامل کردن آن به ما کمک کنند تا از جامعیت مناسبی برخوردار شود.

بانک در پایان گفت: در نمایشگاه فردا دستاوردها و آثاری از وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت، مسکن و شهرسازی، نیرو، وزارت خارجه، ورزش و جوانان،صنعت، معدن و تجارت، هلال احمر و جهاد کشاورزی در معرض دید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار