همایش نقش عملکرد دولت در حماسه دفاع مقدس به ریاست مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سردار قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ساختمان کوثر برگزار شد.

بانک: نقش دولت‏ و 21 هزار شهید دولتی در دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده استبه گزارش خبرگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش نقش عملکرد دولت در حماسه دفاع مقدس به ریاست مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سردار قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرمانداران صبح امروز چهارشنبه 7 مرداد در حل ساختمان کوثر برگزار شد.

بانک در این همایش با اشاره به جمع‌آوری و مستندسازی آثار دفاع مقدس گفت: ملت ما 8 سال با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های اعتقادی و اسلامی خود از خاک و اعتقاد و ارزش‌های انقلابی و اسلامی کشور پاسداری کردند.

معاون کل سرپرست نهاد افزود: ما باید دستاوردهای این حرکت عظیم و تاثیرگذار تاریخی را با نگاه خاص، توجه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق برای آیندگان تفسیر کنیم و از خودمان اثری بگذاریم که بتواند از تمام این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در منطقه و کشور پایداری کند.

وی افزود: سخن از دفاع مقدس و ایثارگری ملت ایران هیچگاه تمام نمی‌شود و این موضوع هرگز از خاطره مردم فراموش نخواهد شد.

معاون کل سرپرست نهاد بیان کرد: همه روشنفکران، فرهیختگان، ایثارگران و کسانی که در این 8 سال مدیریت داشتند و نقشی را آفریدند باید تمام ریزه‌کاری‌ها و اتفاقات را تشریح کنند و مجمعی بسازند که به عنوان یک الگو و سنبل دائمی برای پاسداشت از شهدا باشد.

وی افزود: نفس ایثارگری خلوص و پایداری و مقاومتی که از ایمان سرشار مردم در دفاع مقدس وجود داشت، هیچگاه از ذهن واقعی و تاریخی این مردم خارج نخواهد شد.

معاون کل سرپرست نهاد گفت: عظمتی که ایثارگران و رزمندگان بسیج و مردم در دفاع مقدس ایجاد کردند، تاریخ را به زانو درآورد و آن را به روش دیگری ورق زد، برای اینکه یک ملت واحد و متحد توانستند با بدون امکانات و با تکیه به اراده و ایمان خودش در مقابل این دشمنان بین‌المللی بایستد و اجازه ندهد حتی یک وجب از خاکش دچار کوچکترین خللی شود.

بانک افزود: اگر ایثارگری‌ها، وحدت، یکپارچگی، همکاری همه اقشار اعم از مسلمان و مسیحی، ارمنی، سنی نبود، این واقعه ارزشمند و تاثیرگذار در جهان بشریت به وقوع نمی‌پیوست و اگر این ارزش فراهم نشده بود، امروز در صحنه سیاسی که در مقابله دیگری با همان اقدام مشابه بودیم، یعنی در جبهه‌های دیپلماسی نمی‌توانستیم این موفقیت را بدست‌ آوریم.

معاون کل سرپرست نهاد تصریح کرد: چه زیباست که تقریبا همان نوع مقابله‌ای که در دفاع مقدس بین جهان آن روز با ملت ایران بود، امروز در صحنه دیپلماسی هم شاهد آن بودیم.

وی گفت: در حالیکه کارآمدترین و ورزیده‌ترین دیپلمات‌های جهانی در یک طرف میز بودند، یک کشور با تکیه به ملتش و توانمندی‌های اعتقادی و معنوی در آن سوی میز توانست از این صحنه مهم دیپلماسی پیروز خارج شود و با حفظ تمام دستاوردهای معنوی و اعتقادی انقلاب و با حفظ امنیت ملی خود و رعایت تمامی خط قرمزهای تعریف شده دستاورد دیگری را برای کشور بدست آورد.

بانک گفت: قدرت مقام معظم رهبری ستون و خیمه این انقلاب و کشور است و در صحنه دیپلماسی این جرات را به همه ما می‌دهد تا از خون شهدا پاسداری کنیم، چنانکه امروز استوانه‌های کنگره و سنای آمریکا همراه با کسانی که در آن جمع هستند، به قدرت علمی و دانش هسته‌ای ایران اعتراف می‌کنند و می‌گویند هیچ‌گاه نمی‌توانید این قدرت را از ایران بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و مجریان کشور در هرجا که باشند، باید در حیطه فعالیت خودمان نقش دیگری را ایفا کنیم و نگذاریم ارزش‌ها فراموش و دچار خدشه شود و باید با تمام توان تلاش کنیم آنچه را که اتفاق افتاده را با زبان و روش و ابتکارات جدید به صحنه بیاوریم و آنرا برای مردم و به ویژه نسل جدیدمان که نسلی بسیار تاثیرگذار است، عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت 21 هزار شهید دارد، ولی مظلوم‌ترین بخشی است که در رابطه با دفاع مقدس نتوانسته تمام اقدامات خود را عرضه کند.

بانک گفت: ما باید نمایشگاهی را در حوزه دولت ایجاد کرده و اسناد خود را به موزه دفاع مقدس ارائه کنیم تا با همکاری تمامی دستگاه ها موزع جامع ایجاد شود، در این راستا از تمامی وارتخانه ها خواسته ایم نماینده ویژه ای را در این موضوع در نظر گرفته و کمیته ای را جهت جمع آوری اسناد تشکیل دهند. ما باید در طول دو سال تمام اسناد خود را به موزه دفاع مقدس ارائه دهیم.


 انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، دولت ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار