نماینده دهلران گفت: برجام با منافع ملی ما گره خورده، نباید اجازه ندهیم این موضوع ملی تحت‌الشعاع مسائل جناحی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی‌محمد احمدی" در نطق میان دستور صحن علنی مجلس ضمن عرض تسلیت خدمت ملت ایران و خانواده‌های سوگواری که در ایام عید قربان با بی‌تدبیری و بی‌مدیریتی اداره کنندگان حج با این مصیبت عظما گرفتار شدند، گفت: از خدای متعال صبر و اجر برای همه این عزیزان مسئلت دارم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره برجام اظهار داشت: بحث برجام با منافع ملی ما گره خورده و حاصل مجاهدت‌های خاموش 30 ساله ملت بزرگی است که برای تحقق آرمان‌های خود بزرگترین تلاش‌ها را  به کار برده‌اند و امید است که کمیسیون ویژه بررسی برجام و مجلس شورای اسلامی هرچه سریع‌تر تکلیف برجام را روشن کنند و اجازه ندهیم با فرسایشی شدن این موضوع ملی تحت‌الشعاع مسائل حزبی و جناحی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم که در راستای تلاش‌های قابل قبول در ثبات بخشی و مهار تورم سیاست افزایش درآمد مالیاتی و وابستگی به نفت را که عموما تهدید تقاضا است را کنار گذاشته و به فقدان تقاضای موثر در اقتصاد ایران توجه داشته باشد.

وی افزود: روزگاری نگران بودیم که با تزریق درآمدها و ارز نفتی اقتصادمان بیماری هلندی را تجربه کند که متأسفانه تجربه کرد اما امروز با افراط شاهد سیاست های انقباضی پولی و رکود دامنه دار مجدد در اقتصاد ایران هستیم.

احمدی گفت: دولت باید تلاش کند با تزریق منابع مالی، گشایش اعتبارات از بانک‌ها و با تزریق اعتبار به طرح‌های عمرانی از وضعیت رکود فاصله بگیرد و گرنه اگر دوباره اقتصاد کشورمان به سمت رکود چرخش پیدا کند، خروج از رکود به سادگی امکانپذیر نخواهد بود.

احمدی با بیان اینکه دولت در زمینه ارائه بودجه قانونمداری را به اثبات رسانده است، اظهار داشت:‌ ما نمایندگان ملت انتظار داریم که بودجه سال 95 در قالب برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ارائه شود چرا که معمولا بودجه ادواری برشی از برنامه توسعه است و قانون مداری ایجاب می‌کند که با ارائه برنامه لایحه ششم، برنامه بودجه سال 95 در قالب این برنامه ارائه گردد.

شایان ذکر است که احمدی در پایان به تشریح مشکلات حوزه انتخابی خود یعنی دهلران پرداخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار