صدور مجوز واردات «دسته بیل» از اوکراین و «خوراک طیور» از آمریکا +سند

با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان، مدیریت واردات را می توان از مهمترین مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست که توجه ویژه به ان احساس می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از انتقادات درستی که به مدیریت اقتصادی دولت قبل وارد می شود آن است که در اوج درآمد نفتی کشورمان، با صدور مجوز واردات محصولات و کالاهایی که نیازی به واردات آن نبود، ارزهای کشور را مصرف می کرد. این موضوع از واردات میوه های معمولی گرفته تا انواع کالاهای لوکس، مصداق داشت.

یکی از مواردی که موجب بروز انتقادات فراوان به دولت قبل شد، انتشار اسناد مربوط به واردات دسته بیل بود و ورود 54 هزار دسته بیل نو از کشور اندونزی و از طریق امارات به بندرعباس، موجی از انتقادات را به مسئولان سابق برانگیخت. اما ظاهرا این رویه عجیب همچنان ادامه دارد چراکه بر اساس بررسی های صبحانه، این بار واردات دسته بیل از کشور اوکراین مجاز اعلام شده است.


صدور مجوز واردات «دسته بیل» از اوکراین و «خوراک طیور» از آمریکا +سند

بر اساس نامه سازمان توسعه تجارت به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانهای مختلف کشور، اعلام شده است که حسب نامه سازمان حفظ نباتات، واردات دسته بیل تولید شده از چوب زبان گنجشک از کشور اوکراین با رعایت شرایط قرنطینه ای اعلامی و بازدید کارشناسان، مجاز خواهد بود.

همچنین بر اساس بخشنامه دیگر سازمان توسعه تجارت که با توجه به مجوز سازمان حفظ نباتات کشور صادر شده، مقرر شده واردات خوراک دام طیور شامل مخلوطی از بلغور گندم، ذرت و سبوس برنج از کشور امریکا با رعایت شرایط قرنطینه ای و بررسی های کارشناسان مربوطه در مرز ورودی و گمرک، مجاز باشد.

صدور مجوز واردات «دسته بیل» از اوکراین و «خوراک طیور» از آمریکا +سند

این شرایط نیز شامل مواردی چون اخذ گواهی بهداشتی معتبر از وزارت کشاورزی آمریکا، عدم وجود خاک، بقایای گیاهی، علف های هرز و حشرات زنده و کپی گواهی بهداشت گیاهی ممهور به مهر قرنطینه کشور ثالت (در صورت وجود) خواهد بود.

منبع:صبحانه
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار