ساری ؛

4 دانشکده به مجموع مراکز عالی دانشگاهی آمل اضافه می‌شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای مجوز چهار دانشکده علمی به مراکز عالی دانشگاهی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزت‌الله یوسفیان‌ملاگفت: اکنون در این شهرستان نیاز به تاسیس دانشگاه جدید نیست بلکه باید به گسترش دانشکده‌ها پرداخت.

وی با تاکید براینکه باید برای مجوز رشته‌های کاربردی بیشتر در موسسات و مراکز دانشگاهی اقدام کرد، افزود: باید به دنبال تحصیلات تکمیلی در کنار صدور مجوز دانشکده‌های جدید بود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه مجوز سه دانشکده جدید برای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است،اضافه کرد: این دانشکده‌ها در رشته‌های پرستاری، مامائی، پزشکی و علمی و فناوری است که تاکنون موافقت دانشکده، پرستاری و مامایی، علمی و فناوری گرفته شده و دانشکده پزشکی نیز در دستور کار است.

نماینده مردم آمل در مجلس اسلامی افزایش دانشجویان را در وضعیت اجتماعی و اقتصادی این شهرستان تاثیرگذار دانست و گفت: در هر شهری یا استانی هر جا حوزه علمی باشد صد در صد نسبت به افزایش ضریب علمی بالا می‌رود و بار معنویت و سطح علمی را در آن شهرستان افزایش می دهد.

وی ادامه داد: همچنین این افزایش تعداد دانشجو در ضریب علمی شهر و فضل،اندیشه و سایر موارد تاثیر می‌گذارد.

یوسغیان‌ملا با اشاره به وضعیت رفاهی دانشجویان به ویژه خوابگاه‌ها،عنوان کرد: وزارت علوم موظف است برای بالا بردن سطح علمی جامعه رفاه دانشجویان را فراهم کند.

نماینده مردم آمل با اعلام براینکه اکنون دغدغه مهم دانشجویان بر امور شهریه و هزینه رفاهی است،خاطرنشان کرد: در قانون اساسی نیز برای رفاه دانشجویان این هزینه‌ها را رایگان تعیین شده است اما متاسفانه بر خلاف این قانون دانشجیوان ما با هزینه گزاف و شهریه‌های بالا به تحصیل می‌پردازند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: دانشکده ، مراکز ، عالی ، تکمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.