مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در صورتی که شرکتهای هواپیمایی نسبت به تسویه مالی خود اقدام نکنند، شرکت ملی پخش نیز برخلاف میل سازمانی خود مجبور خواهد شد از تحویل سوخت به آنها خودداری کند

توقیف حساب‌های بانکی در انتظار شرکت‌های هواپیمایی/ احتمال اختلال در تحویل سوخت به هواپیماهااختر اسماعیلیان مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این که بدهی شرکتهای هواپیمایی از سال ٩٢ تا کنون، رشد ٦٢ درصدی را نشان می‌دهد اظهار داشت: بدهی این شرکتها به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ٥٣٧ میلیارد نومان بود که همچنان روز به روز روند صعودی به خود گرفته است.
 
وی به بدهی شرکتهای هواپیمایی  به شرکت ملی پخش اشاره کرد و افزود: ماهان با ٣٤٨ میلیارد تومان، آسمان با ٢٥٣ میلیارد تومان، ایران ایر(هواپیمایی جمهوری اسلامی) با ٢٢٠میلیارد تومان، همچنین ایران ایرتور با ٥٤ میلیارد تومان، از جمله شرکتهای مهم بدهکار به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هستند.
 
اسماعیلیان تصریح کرد: ١٣٣ میلیارد تومان از بدهی شرکت هواپیمایی ماهان مربوط به شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (پیمانکار سوخت رسان در فرودگاه امام خمینی(ره) ) است.
 
مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: شرکتهای هواپیمایی مسافربر به تعهدات خود نسبت به تسویه بدهیهای سنواتی و جاری عمل نکرده اند؛ این در حالی است که شرکت ملی پخش باید مطالبات دریافتی از آنها را به خزانه دولت واریز کند؛ متاسفانه این امر محقق نشده است.
 
توقیف حسابهای بانکی شرکتهای هواپیمایی مسافربر
 
اسماعیلیان، ادامه داد:صول مطالبات شرکت ملی پخش از شرکتهای هواپیمایی از طریق سازمانهای مختلفی پیگیری شده و به تازگی نیز حسابهای بانکی شرکتهای هواپیمایی بدهکار از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی مسدود شده است.
 
مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مبالغ دریافتی از فروش سوخت را باید به خزانه دولت واریز کند و شرکتهای هواپیمایی نیز بنابر قراردادی که با این شرکت دارند، باید به تعهدهای پرداختی خود عمل کنند.
 
به گفته وی، شرکتهای هواپیمایی با مشخص شدن نرخ سوخت تحویلی (پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها) با وجود افزایش قیمت بلیت‌های مسافرتی،در صدد تسویه بدهیهای خود با شرکت ملی پخش بر نیامدند و روز به روز بر میزان این بدهیها اضافه شده است.  
 
 
مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران موظف است که مبلغ سوخت تحویلی به شرکتهای هواپیمایی را دریافت و آن را به خزانه دولت واریز کند.
 
اسماعیلیان با بیان این که ماهیت فعالیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکتهای هواپیمایی مسافربر خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم، موضوع مهمی است که نباید به آن کم توجهی شود.
 
وی تاکید کرد: شرکتهای هواپیمایی نیز باید تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند تا خدمت رسانی به مردم که مهمترین مسئولیت همه بخشهای خدماتی است با مشکل روبرو نشود.
 
مدیر مالی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که قطع سوخت شرکتهای بدهکار می تواند به عنوان ابزار در نظر گرفته شود، تصریح کرد: نباید به نقطه ای رسید که از این موضوع (قطع سوخت) به عنوان ابزاری برای دریافت مطالبات استفاده شود.
 
اسماعیلیان، خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکتهای هواپیمایی نسبت به تسویه مالی خود اقدام نکنند، شرکت ملی پخش نیز برخلاف میل سازمانی خود مجبور خواهد شد از تحویل سوخت به آنها خودداری کند و این تصمیم را در نخستین فرصت اجرایی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار