سبحانی‌نیا: مقامات سعودی بی‌تدبیری خود را به قضا و قدر نسبت ندهند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مقامات سعودی به جای توضیح منطقی فجایع اخیر مکه و بی تدبیری خود را به قضا و قدر الهی نسبت می‌دهند.

ش"حسین سبحانی‌نیا" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون حادثه منا گفت: حادثه منا بسیار تلخ و فاجعه‌بار بود که دنیای اسلام را در ماتم فرو برد که نشان دهنده بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آل‌سعود برای اداره حرمین شریفین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آل سعود تعداد زائرانی که در مراسم حج تمتع شرکت می‌کنند را می‌داند، اظهار داشت: عربستان سعودی با برنامه‌ریزی درست می‌توانست از وقوع این فجایع جلوگیری کند.

سبحانی‌نیا گفت: فاجعه سقوط جرثقیل حتما می‌توانست مدیریت شود چرا که مقامات سعودی می‌دانستند که در زمان حج جمعیت زیادی در خانه خدا هستند و اگر احتمالی چند درصدی هم برای عوارض و آثار این مسئله قائل می‌شدند، باید این لوازم را جمع می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: در حادثه منا نیز با مدیریت وسایل حمل و نقل و ایجاد فضایی امن می‌شد از بروز این فاجعه تلخ جلوگیری کرد اما بی‌تدبیری و بی‌برنامگی دولت سعودی منجر به کشته شدن بیش از هزار و 500 زائر خانه خدا و مجروح شدن بیش از 2 هزار نفر شد.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه عمده تمرکز رژیم سعودی در بخش‌های دیگری است، گفت: در روز حادثه منا، ارتش این کشور مشغول حمله به یمن و کشتار مردم بی‌گناه این کشور بود، پس طبیعی است که مقامات جنایتکار این کشور از کشته شدن هزار و 500 نفر از زائران خانه خدا هم ناراحت نباشند.

نماینده نیشابور تصریح کرد: مقامات سعودی به جای توضیح منطقی این فجایع دردناک، از زیر بار مسئولیت این حادثه شانه خالی می‌کنند و بی تدبیری خود را به قضا و قدر الهی نسبت می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان، علمای اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی در جهت مدیریت حج ابراهیمی باید ورودی بیشتر پیدا کند، اظهار داشت: اداره حرمین شریفین که دو جایگاه مقدس در تفکر دینی و اسلامی است باید توسط سازمان همکاری های اسلامی، سازمان کنفرانس اسلامی و مشارکت‌های کشورهای اسلامی تحت نظارت قرار گیرد.

سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه جنگ قدرتی که در درون هیئت حاکمه آل‌سعود می‌باشد منجر به این حوادث شده است، خاطر نشان کرد: کسب قدرت و حضور بیشتر در سیاست به عنوان هدف اصلی مقامات عربستان، تدبیر امور را از سران سعودی گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار