اولین دوره رقابتهاي اميدهاي آينده ورزش تهران پس از يك ماه با قهرماني اداره ورزش و جوانان شمالغرب و تصاحب194 مدال رنگارنگ به كار خود خاتمه داد.

ستاد اجرائي اين مسابقات با اعلام این خبر، به شناسایی 315 پسر و 204 دختر مستعد در اين دوره از مسابقات كه آينده سازان تيم ملي كشور خواهند بود، اشاره کرده و آورده است: از ابتداي تابستان94 و با نگرشي متفاوت اين مسابقات كليد خورد و در زمان اوقات فراغت ورزشکاران، با همراهي جدي و پرتلاش اداري و ستاد اجرايي شاهد آن بوديم كه 7 هزار و 928 ورزشكار، مربی و سرپرست، آماده رقابت در مسابقاتی شدند كه از سوي اداره كل ورزش و جوانان استان تهران با تبيين12 هدف كلي برگزار شد.

به گزارش این ستاد، مراسم افتتاحيه و آئين گشايش اين بازيها در نوع خود منحصر بفرد بود و براي اولين بار در استان تهران و در سنين پايه شاهد آن بوديم كه حضور مهمترین مسئولان وزارت ورزش و جوانان و استانداري در مراسم افتتاحیه مسابقات، موجي از انگيزه و غرور را براي مسئولين اداره كل پديد آورد تا همه عوامل برگزاري به بهترين شكل ممكن اين مسابقات را به پايان برسانند. همچنین توجه ويژه به ماهيت و كيفيت برگزاري مسابقات از نكات بارز اين رقابتها بود ، آماده سازي و تعميرات ورزشگاه ها و بروز رساني تجهيزات و امكانات، تمرين مديريت گروهي در ورزش، استعداديابي و نخبه پروري، تمركز زدايي به شكل حرفه اي ورزشي، ا يجاد پايگاه هاي قهرماني در تهران، ايجاد شادابي و نشاط اجتماعي، افزايش دانش مربيان و داوران، اشاعه فرهنگ اخلاقي و پهلواني در ورزش، اهميت دادن به قشر جوان، تمرين مديريت براي ميزباني مسابقات كشوري و بين المللي، تمرين ورزشكاران، مربيان، داوران در مدت محدود همانند بازيهاي آسيائي و المپيك و اشاعه ورزش پاك، 12 محور اصلي برگزاري اين مسابقات بود كه به بهترين شكل ممكن در اداره كل و سراسر ادارات 19 گانه تهران به اجرا درآمد.

در اين مسابقات كه براي اولين بار در سطح فراگير و با هدف كشف استعدادهاي پنهان ورزش پايتخت و ايجاد شور و نشاط اجتماعي توسط اداره كل ورزش و جوانان استان تهران طرح ريزي شد، اداره ورزش و جوانان شمالشرق با كسب137 مدال نائب قهرمان شد واداره ورزش و جوانان شهر ري با 92 مدال در جايگاه سوم اين مسابقات بزرگ قرار گرفتند.

مسابقات اميدهاي آينده ورزش تهران با نگرش تمركز زدايي به شكل حرفه اي ورزش و ايجاد پايگاه هاي قهرماني در تهران، به تابستان94 پايتخت چهره اي ورزشی پوشاند تا در پايان نزديك به يك ماه رقابت جذاب و ديدني در سطوح پايه و رقابت 6483 ورزشكار پسر و دختر و 958 مربی در قالب 478 تیم، وضعيت و جايگاه ورزشی 19اداره ورزش و جوانان استان تهران در جدول رده بندي مشخص گردد.

بنا به همین گزارش، در پايان اين مسابقات كه از26 مرداد در مجموعه ورزشي انقلاب آغاز و به مدت30 روز به طول انجاميد ادارات حوزه های شمالغرب، شمالشرق و شهرري اول تا سو م شدند. جنوبغرب با 101 مدال، شهريار با 72 مدال، اسلامشهر 73 مدال، شميرانات77 مدال، جنوبشرق60 مدال، ملارد56 مدال، شهر قدس29 مدال، پاكدشت21 مدال، پرديس9 مدال، بهارستان18 مدال، دماوند18 مدال، ورامين14 مدال، رباط كريم14 مدال، قرچك15 مدال، فيروزكوه2 مدال و پيشوا با 3 مدال جايگاه چهارم تا نوزدهم جدول را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است که اين مسابقات در 34 رشته ورزشي پسران و 29 رشته ورزشي دختران در 7 اداره ورزش و جوانان استان تهران به عنوان ميزبان برگزار شد كه اداره ورزش و جوانان شمالغرب با 30 تيم پسران و 26 تيم دختران درصدر اعزام قهرمانان و برگزاري مسابقات قرار گرفت.رشته هاي ورزشي كشتي آزاد، شنا، كشتي فرنگي در پسران و شنا، واليبال و بدمينتون در دختران نیز ركورد بيشترين شركت كنندگان اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار