حادثه اندوه بار منا در سایت های محلی استان فارس بازتاب گسترده داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پس از وقوع حادثه اسفناک در مکه مکرمه که به کشته و زخمی شدن هزارن نفر از حجاج ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی منجر شد سایت های محلی استان فارس به این موضوع واکنش نشان دادند.

سایت شیرازه از وبسایت های محلی پربازدید فارس درتحلیلی با عنوان "میزبان بی عرضه! سیاهه ای از بی تدبیری و بی کفایتی خادمین حرمین شریفین و 5500 حاجی که به قربانگاه رفتند" نوشته است.

به نظر می رسد که دیگر سیاهه بی کفایتی آل سعود در پذیرایی مناسب از مهمانان حرم امن الهی جایی برای دفاع، باقی نگذاشته است.

این پایگاه تحلیلی خبری در پایان تاکید کرده بهترین تفسیر از اتفاقات روز گذشته منا همان کلام قدسی امام خمینی در سال 1367 پس از حادثه خونین مکه است که گفتند: «آنها به دست خود اسباب افتضاح و رسوایی خود را فراهم نمودند... ما اگر می خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کعبه داران کنونی لیاقت میزبانی سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنها کاری از دستشان بر نمی آید، بدین خوبی نمی توانستیم بیان کنیم... و به این اندازه که کارگزاران بی اراده حاکمیت سعودی در این قساوت و بی رحمی عمل کردند، موفق نمی شدیم.»

سایت کازرون خبر هم با انتشار تصاویری پیوستن مردم و مسولان شهرستان کازرون به کمپین بی کفایتی ال سعود را انعکاس داده است.

سایت نور انلاین دیگر وبسایت محلی از تبدیل شدن پیادروه هکمگنی در این شهرستات به اعلام برائت مردم نوراباد از مشرکین خبرداده است. در این خبر تحلیلی اعلام شده مردم نورآباد با ابراز تاسف از فاجعه «منا» عربستان و آل سعود را مسئول اصلی این فاجعه انسانی می دانند

وبسایت محلی آباده نما که چند تن از درگذشتگان حادثه منا از این شهرستان هستند در گزارشی اظهارات حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی، امام جمعه آباده که در مکه مکرمه بسر می برد و درگفتگوی تلفنی با این وبسایت به تشریح اوضاع اخیر پرداخته انعکاس داده است.

موسوی خراسانی با اشاره به اینکه عربستان مسئول مستقیم این فاجعه انسانی است تأکید کرده در حادثه اخیر بی لیاقتی و بی مدیریتی رژیم آل سعود مشهود است و دولت عربستان مسئول مستقیم این فاجعه انسانی است و باید جوابگو باشد.

در این گزارش آمده است امام جمعه شهرستان آباده هنگام وقوع این حادثه هولناک در جمره عقبه حضور داشته و خود شاهد رخداد این حادثه دلخراش بوده و در توصیف خود، فاجعه را چنان عمیق عنوان کرد ه که بیان آن روح انسان را جریحه دار می کند .

امام جمعه بوانات: سازمان کنفرانس اسلامی جلسه اضطراری تشکیل دهد.

امام جمعه بوانات گفت: باید به موضوع تعمد حکام آل سعود برای نا امن کردن بزرگترین همایش وحدت جهان اسلام نیز توجه داشته باشیم.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا، در پی فاجعه اسفبار منا و کشته و زخمی شدن خیل عظیمی از حجاج بیت الله الحرام و شهادت بسیاری از هموطنان عزیزمان در این فاجعه رهبر معظم انقلاب 3 روز عزای عمومی اعلام کردند و فضای کشور از این مصیبت غرق در غم و اندوه شده است.

به همین منظور حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات نیز در گفتگوی اختصاصی با حرف رسا ضمن تسلیت فاجعه منا به خانواده های داغدار حجاج ایرانی و دیگر بلاد اسلامی و حضرت ولی عصر(عج)، وقوع این حوادث زنجیره ای در مکه مکرمه را نشان از ناتوانی و بی کفایتی حکام آل سعود در اداره حرمین شریفین دانست.

وبسایت محلی حرف رسا هم اظهارات امام جمعه بوانات را پوشش داده که گفته حوادث زنجیره ای مکه مکرمه که در ایام حج امسال و سالهای گذشته خانه امن الهی را به قتلگاه حجاج تبدیل کرده نشان از ناتوانی و بی کفایتی حکام آل سعود در اداره حرمین شریفین دارد که خود این مسایل جای تامل دارد.

حجت الاسلام زارع با درخواست از سران کشورهای اسلامی برای پی گیری و روشنگری درخصوص ابعاد حادثه منا تصریح کرده بر سران کشورهای اسلامی لازم و واجب است تا با محکوم کردن این جنایت و اعلام بی کفایتی و بی لیاقتی حکام عربستان برای اداره حرمین شریفین، به طرح دعوی بین المللی و نیز تشکیل جلسه اضطراری کنفرانس اسلامی برای بررسی این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: واکنش ، سایت های ، محلی ، منا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.