یاسوج ؛

افزایش 90 درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماهه اول امسال تعداد گردشگران ورودی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛محمود باقری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت پنجم مهرماه روز جهانی جهانگری افزود : هر جامعه‌ای که اساس کارش را فرهنگ بگذارد نتایج ملموس تر و باثبات‌تری در جامعه دارد زیرا فرهنگ در جامعه اساس است.

وی با اشاره به اینکه به میراث فرهنگی استان آمدم، فرهنگ را اولویت اصلی برنامه‌هایم قرار دادیم، افزود: فیلم، کتاب و بروشورهای مختلفی برای معرفی استان و فرهنگ‌سازی با یک و چند زبانه منتشر کردیم.

باقری با تاکید بر اینکه اثر یک کار فرهنگی سال‎ها ماندگار است و تبدیل به یک میراث می‌شود، بیان کرد: میهمان نوازی، میراث فرهنگی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میهمان نوازی در فرهنگ مردم این استان ریشه دارد و تظاهر نیست، افزود: برخورد فرهنگی را اولویت کارهای خود قرار دادیم و با خوش‌رویی و رفتار نیکو دنبال اثرگذاری در جذب گردشگر هستیم.

باقری تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال سال گذشته 16 هزار و 799 نفر و در شش ماهه اول امسال ، 44 هزار 495 نفر در هتل‌های این استان پذیرش شدند که شاهد افزایش 260 درصدی گردشگران داخلی به این استان هستیم.

وی عنوان کرد: در 6 ماهه دوم سال گذشته 397 گردشگر خارجی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد که این تعداد در 6 ماهه اول امسال به 758 نفر رسید که شاهد افزایش بیش از 90 درصدی گردشگران خارجی هستیم.

باقری خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی گردشگری این استان در سال 93، یک میلیارد و 460 میلیون تومان بوده و در سال 94، یک میلیارد 346 میلیارد تومان اختصاص یافت که کاهش 8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی از اختصاص یک میلیارد و 360 میلوین تومان اعتبار ملی در حوزه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها در سال 94 خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در سال گذشته یک میلیارد و 260 میلیوت تومان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی تابلوهای راهنمایی گردشگری در این استان خبر داد و افزود: مستند "سرزمین آریو برزن" برای معرفی آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی توسط فیلم سازان مطرح هم استانی تدوین شده است.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.