اصفهان؛

12 هزار تاکسی 70 هزار دانش‌آموز اصفهانی را جابجا می‌کنند

در طرح ستاد مهر سال 94 بیش از 12 هزار خودرو جابجایی 70 هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صلواتی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، در خصوص اجرای طرح ستاد مهر در شهر اصفهان و اضافه شدن یکصد دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل اصفهان اظهار داشت: بر این اساس از ابتدای مهرماه یک‌هزار و 200 دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی کامل خطوط بی آر تی شهر اصفهان از ابتدای مهرماه، افزود: در اجرای طرح ستاد مهر تمام ناوگان بی آر تی بدون خرابی فعالیت خواهند داشت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: هشت دستگاه اتوبوس از میدان جمهوری تا ملک‌شهر و خانه اصفهان جابجایی دانش آموزان 14 مدرسه در مسیر را در ساعات 6:30 تا 8:30 و 12:30 تا 14:30 بر عهده خواهند داشت.

صلواتی اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم طرح اتوبوس دانش‌آموزی را به میزان قابل توجهی گسترش دهیم.

وی همچنین در خصوص جابجایی دانش‌آموزان مدارس در قالب سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس نیز ابراز داشت: بر این اساس 12 هزار خودرو جابجایی بیش از 70 هزار دانش‌آموز را عهده دار خواهند بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین از آماده باش 10 هزار و 300 تاکسی در سطح شهر اصفهان از ابتدای مهر ماه خبر داد و افزود: این خودروها به صورت تاکسی‌های گردشگری و خطی نسبت به حابجایی دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد.

وی در خصوص اقدامات نظارتی برای تردد در سطح شهر نیز گفت: بر این اساس 12 گشت بازرسی در سطح شهر فعال خواهند شد که 6 گشت ویژه اتوبوسرانی و 6 گشت ویژه تاکسیرانی فعال خواهند بود.

صلواتی با اشاره به حضور نیروهای راهور در گشت‌های ویژه نظارتی گفت: این گشت‌ها با تخلفاتی همچون توقف در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، پارک دوبل، توقف در محل‌های ممنوعه، توقف روی خط عابر پیاده، عبور از چراغ قرمز و .. برخورد خواهند کرد.

وی در خصوص نظارت بر روی سرویس‌های مدارس نیز گفت: نظارت بر روی این خودرو علاوه بر موارد یاد شده در خصوص جابجایی افراد نیز صورت خواهد گرفت به گونه‌ای که باید سرویس‌های مدارس ابتدایی 5 دانش‌آموز و سرویس‌های مقطع متوسطه 4 دانش‌آموز را جابجا کنند و مازاد آن تخلف محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: ایمن سازی اطراف مدارس حاشیه‌ خیابان‌های سطح شهر و خط کشی گذرگاه‌های اصلی و معابر اصلی شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه از ورود 200 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان تا پایان مهر ماه خبر داد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.