وزیر اقتصاد لهستان با اشاره به اعلام آمادگی هزار و 500 شرکت لهستانی برای حضور در ایران گفت: در اواسط سال 2016 میلادی خط هوایی مستقیمی میان ایران و لهستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی خط هوایی مستقیم ایران و لهستانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یانوش پیرخو چینسکی وزیر اقتصاد لهستان صبح امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به زمینه‌های همکاری بسیاری که میان ایران و لهستان وجود دارد، گفت: در بخش استخراج نفت و گاز و زمینه‌های پزشکی، داروسازی، لباس، تلویزیون و لوازم خانگی امکان همکاری‌های مشترک میان دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به حضور هیأت 100 نفره از تجار و بازرگانان لهستان در ایران گفت: حضور چنین هیأت بزرگی نشان از عزم جدی لهستان برای افزایش همکاری‌ها میان دو کشوراست.

وزیر اقتصاد لهستان ماشین‌آلات کشاورزی و دستگاه‌های بخش معدن و نیروگاه‌ها و آی سی تی را از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو کشور عنوان کرد و گفت: تجار ما آماده انعقاد قرارداد با ایران هستند.

وی به راه‌اندازی خط هوایی مستقیم میان ایران و لهستان در اواسط سال 2016 میلادی اشاره کرد و گفت: اولویت ما در ارتباط با ایران اعتماد متقابل است و از ایران برای سرمایه‌گذاری در لهستان نیز دعوت می‌کنیم.

وزیر اقتصاد لهستان تصریح کرد: باید از فرصت به وجود آمده جهت افزایش ارتباطات میان دو کشوراستفاده شود و لهستان آمادگی این را دارد که تجربیات خود را در بخش‌های اقتصادی در اختیار ایران قرار دهد تا ایران اشتباهات لهستان را تکرار نکند.

وی با اشاره به امضای قرارداد همکاری‌های اقتصادی میان ایران و لهستان میان وزرای اقتصاد دو کشور گفت: لهستان آماده سرمایه‌گذاری در ایران است و شرکت‌های ما این آمادگی را دارند که به ایران بیایند و کار کنند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که کشتی‌های حمل بار ایرانی از این پس می‌توانند در بنادر لهستان پهلوگیری نمایند.

وی افزود: امیدواریم تا سال آینده حجم مبادلات تجاری دو کشور به سه برابر افزایش بیابد و با تشکیل شورای مشترک بازرگانی امکان همکاری‌های مشترک بیش از پیش فراهم شود.

وی گفت: باید ایران و لهستان جهت صادرات مواد غذایی در موضوعات دامپزشکی و امنیت غذایی به تفاهم برسند.

وزیر اقتصاد لهستان از تمایل هزار و 500 شرکت لهستانی برای حضور در ایران خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نیز هیأت بزرگ لهستانی در بخش کشاورزی به ایران سفر می‌کند.

به گفته وزیر اقتصاد لهستان با توجه به اینکه این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو در اروپا است امکان همکاری‌های مشترک در بخش خودرو، راه آهن و لوکوموتیو وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لهستان دو سوم نیاز خود در بخش گاز را وارد می‌کند ایران با وجود منابع غنی نفت و گاز می‌تواند از صادرکنندگان این کالا به لهستان باشد.

وی تأکید کرد: تجار لهستانی فقط برای فروش کالا به ایران نیامدند و هدفشان خرید محصولات ایرانی است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار