«نزار اسکیف» رئیس اتحادیه وکلای سوری در دمشق گفت: نیروهایی که تحت عنوان مخالفان میانه‌رو سوری و در گروهی موسوم به تیپ 30 از سوی آمریکا آموزش دیده و به سوریه اعزام شده بودند، همگی به جبهةالنصره پیوسته‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «نزار اسکیف»، رئیس اتحادیه وکلای سوری در استان دمشق سوریه اظهار داشت: نیروهایی که تحت عنوان مخالفان میانه‌رو سوری و در گروهی موسوم به تیپ 30 از سوی آمریکا آموزش دیده و به سوریه اعزام شده بودند، همگی به جبهه النصره پیوسته‌اند.

سنگ بنای همه گروه‌های تروریستی در سوریه، آمریکا گذاشته است

وی افزود: سنگ بنای همه گروه‌های تروریستی در سوریه اعم از جبهه النصره، داعش و دیگر گروه‌ها، سازمان تروریستی القاعده و ساخته دست آمریکاست که هدف سرنگونی نظام‌های مقاوم در برابر امپریالیسم جهانی را دنبال می‌کنند.

اسکیف تصریح کرد: مخالفان مسلح در سوریه اگر ادعا می‌کنند که نماینده بخشی از ملت سوریه هستند می‌بایست در انتخابات شرکت کنند، اما اگر تصور می‌کنند که می‌توانند با زور و قدرت آمریکا نظام مقتدر و دژ محکوم مقاومت در سوریه را سرنگون کنند، سخت در اشتباه هستند.

رئیس اتحادیه وکلای سوری در دمشق تاکید کرد: نیروهایی که خود را مخالفان میانه‌رو می‌خوانند در حقیقت ابزار دست آمریکا برای پیاده کردن نقشه‌های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه هستند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک و نه دور درستی عقل و تدبیر سیاسی سوریه و ائتلاف جبهه مقاومت شامل روسیه، ایران، حزب الله و عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی نقشه تقسیم سوریه ثابت خواهد شد و در نهایت نقشه‌های آمریکایی-صهیونیستی در سوریه ناکام خواهد ماند.

آمریکا دست از توطئه علیه ایران نمی‌کشد

اسکیف درباره دخالت‌های آمریکا در امور ایران گفت: ایران از قدیم تا به امروز هدف توطئه‌های آمریکا بوده است و امضای توافق هسته‌ای آمریکا با ایران هم از سر ناچاری و به دلیل یقین آمریکا به غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران حاصل شد، اما درعین حال واشنگتن به اشکال دیگر به دنبال ضربه زدن بر ایران است و این در حالی است که اسرائیل با داشتن صدها بمب اتمی هرگز مورد انتقاد آمریکا قرار ندارد.

رئیس اتحادیه وکلای سوری در دمشق با اشاره به ادامه کمک‌های عربستان به گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: جامعه بین‌المللی هنگامی که قطعنامه‌ای صادر می‌کند، باید از کشورهای مد نظر خواستار اجرای آن شود وگرنه به شیوه‌های دیگری و از طریق شورای امنیت و متوسل شدن به بند هفت منشور سازمان ملل، کشورهای حامی تروریسم را وادار به قطع ارتباط با گروه‌های تروریستی در سوریه کند.

اسکیف تصریح کرد: حمایت‌های آمریکا، عربستان، ترکیه و دیگر کشورها از گروه‌های تروریستی در سوریه تجاوز آشکار به حاکمیت مستقل سوریه است، بنابراین جامعه بین المللی و شورای امنیت باید به طور عملی برای توقف جنایات حامیان تروریسم در سوریه اقدام کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار