می‌توانیم برای آموزش بهتر داوران لیگ برتر کلاس‌های توجیهی 10 روزه در خارج از کشور و از مدرسان اروپایی استفاده کنیم.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون در گفتگو با خبرنگارحوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مشکل اصلی کمیته داوران درحال حاضر نداشتن بودجه کافی برای آموزش صحیح و خریداری تجهیزات لازم نوین داوری هست، و با امکانات موجود نمی‌توانیم همانند AFC که آموزش از راه دور برای داوران داشت باشیم و دانش داوران، تمرینات صبح و تغذیه داوران را کنترل کنیم.

آموزش داوری در ایران به دلیل کمبود بودجه به کلاس‌های دو روزه در ابتدا و نیم فصل لیگ برتر خلاصه می‌شود که تاثیر زیادی در بالا بردن دانش داوران فوتبال ندارد.

می‌توانیم برای آموزش بهتر داوران فوتبال کلاس های توجیهی 10 روزه داخل و خارج کشور با مدرسان داوری اروپایی داشته باشیم.

رئیس کمیته داوران همچنین گفت: داوری در ایران آماتور هست و باید به سمت حرفه‌ای شدن داوری حرکت کنیم ، فدراسیون فوتبال میتواند ارزش بیشتری برای داوران قائل شود، امکانات رفاهی، مالی، فرهنگی برای داوران در نظر بگیرد.

اصفهانیان همچنین درباره خرید دستگاه‌های نوین برای داوران فوتبال هم افزود: تعداد 10 دستگاه ارتباطی نوین داوری خریداری شده است و طبق سیاست گذاری ها این دستگاه‌ها را قرار است به هیئت ما بدهند و یا اینکه نمایندگان فدراسیون آن‌ را تحویل بگیرند.

رئیس کمیته داوران از بی‌انگیزه شدن داوران فوتبال و تاثیر آن بر قضاوت‌ها هم گفت: داوران لیگ برتر آمادگی جسمانی بالایی دارند و  همان داوری‌های سال گذشته هستند، اینکه اشتباه می‌کنند به دلیل نداشتن تمرکز ذهنی هست، و از بیرون به داوران فشار وارد می‌شود و ذهن آنها را درگیر می‌کند و از طرفی دیگر داوران نیاز به انگیزه دارند و فدراسیون می‌تواند با فراهم کردن امکانات رفاهی ، برای داوران و استخدام مربی بدنساز، روانشناسی و دکتر تغذیه انگیزه داوران را برای قضاوت بالا ببرد.

اصفهانیان از اشتباه بودن اعلام محرومیت داوران طبق آیین نامه کمیته داوران هم اظهار داشت: محرومیت داور به دلیل اشتباه را طبق آیین نامه اعلام نمیکنند،مگر اینکه مشکل غیر فنی باشد، قوانین به هیچ شخصی اجازه نمی‌دهد که اعلام کند، فلان داور 4 جلسه یا دیگری دو جلسه محروم شده است.

رئیس کمیته داوران درباره صحبت‌های محسن ترکی هم صحبت‌هایی را بیان کرد: داوران حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارند و گناه به داوری باید نگاه ملی باشد و با درایت همه جامعه داوری با آرامشی را به داوری باز نگردانیم.

در جلسه هم اندیشی داوران با دبیر کل فدراسیون، درخواست های داوران کتبا به دبیر کل منتقل شد و امیدواریم که هرچه سریعتر این مشکلات را رفع کند، همه داوران و مسئولان فدراسیون باید دست به دست هم بدهیم و اشتباهات را به حداقل برسانیم و به آینده داوری خوشبین هستیم.

رئیس کمیته داوران  از چیدمان داوری لیگ برتر هم حمایت کرد و گفت: کمیته داوران و دپارتمان داوری تعامل بسیار خوبی با هم دارند و چیدمان ما توسط دپارتمان انجام می‌شود و برای تایید به کمیته داوران تحویل می‌شود و در این 6 هفته ابتدای لیگ به هیچ داوری با درخواست کمیته تغییر نکرده است و چیدمان هفته هفتم لیگ و جوانگرایی را مناسب می‌دانیم و محسن ترکی بهترین گزینه برای قضاوت بازی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس هست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار