نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: افزایش قیمت زعفران باعث کاهش صادرات این محصول در ماه‌های اخیر شده است.

محسن احتشام نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران و صادر کننده نمونه کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شرح ماهه اول سال 94 بویژه درماه‌های خرداد و تیر شاهد کاهش صادرات زعفران به خارج از کشور بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: علت اصلی این کاهش صادرات افزایش قیمت زعفران در ماه‌های اخیر توسط واسطه‌ها بود. 

محسن احتشام تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته بازار زعفران آشفته و پر نوسان شده است و بسیاری از متقلبان با خریدن ساقه‌های سفید زعفران با قیمت پایین‌تر آن را رنگ کرده و با قیمت زعفران اصل وبا کیفیت به مردم می‌فروشند.

وی افزود: در حال حاضر مشتری اصلی زعفران ایران در جهان کشورهایی چون امارات، چین، هند، اسپانیا و ایتالیا هستند و مشکل بزرگ در زمینه صادرات ضعف بازاریابی و برند سازی در دنیا توسط ایران است.

احتشام خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیادی که در زمینه بازاریابی و برنامه‌ریزی در دنیا وجود دارد و هزینه‌های بالای این امر دولت و بانک کشاورزی تا به حال هیچ تسهیلاتی رابرای صادرکنندگان کالای سرخ در نظر نگرفته‌اند.

وی در پایان تاکیدکرد: با برنامه‌ریزی صحیح و اعطای تسهیلات بیشتر به بخش صادرات زعفران در آینده قادر به توسعه صادرات این محصول ناب به کشورهای بیشتری در دنیا خواهیم بود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار