از بین مجریان پیشکسوت رادیو و تلویزیون به اجرای منوچهر نوذری علاقه‌مندم و او را یکی از بی‌بدیل‌ترین افراد در این عرصه می‌دانم.

عبدالله روا، مجری برنامه‌های تلویزیونی در خصوص ویژگی‌های اجرا در تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تاکنون در برنامه‌های مختلفی به عنوان مجری حضور داشتم، حوزه‌هایی مانند سیاست ادبیات، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، ورزش، طنز، معارف اجتماعی، ویژه شهادت، میلاد، محرم و سحرهای ماه رمضان، نوجوان و تاکشو.  فقط در گروه اقتصادی ورود نکردم، زیرا در آن ضعیفم. اگر در کاری ضعیف بوده و از پس آن بر نیایم هرگز آن را قبول نمی‌کنم.
 
وی افزود: در واقع اجراهایی که تابحال داشته‌ام چند بعدی بوده‌اند، نمی‌دانم حضور در برنامه‌های مختلف با موضوعات متفاوت تا چه حد درست است اما کسانی که از من دعوت کرده‌اند همه جزو افراد با تجربه بوده و به طور قطع با تفکری درست این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند به همین دلیل هنگامی که تهیه کننده پیشنهاد می‌دهد اگر بتوانم کمکی به برنامه‌ کنم آن پیشنهاد را قبول کرده و در آن حضور می‌یابم.
 
روا تصریح کرد: گمان نمی‌کنم کسی با حضور یک مجری در قالب‌های مختلف اجرا مخالفتی داشته باشد با حضور در برنامه‌ها توانایی و سلیقه خود را می‌‌کنم.
 
مجری «کافه سفید» بیان کرد: مطالعات مختلفی که تابحال داشته‌ام بدون طمع برای این بوده است که روزی در یک برنامه مطرح شده و مورد استفاده‌ام، قرار بگیرد، مطالعه‌ای ثمربخش است که برای خود آدمی باشد بنابر این مواقعی در یک برنامه پیش می‌آید که کاربرد اطلاعات در آن به مطالعات از قبل ته‌نشین شده در ذهن بستگی دارد.
 
مجری «خیابان ایران» گفت: سعی می‌کنم در کنار مردم باشم نه رو در روی مردم. از گذشته تصویری از تلویزیون در ذهن دارم که شیشه تلویزیون مانعی بود برای ورود من به قاب تلویزیون. یعنی در کودکی فکر می‌کردم اگر شیشه تلویزیون را بشکنم می‌توانم وارد آن شوم به همین جهت سعی می‌کنم ضخامت این شیشه را از بین ببرم.
 
وی در مورد اجرا در دوران گذشته و هم‌اکنون گفت: اجراهای جدید به هیچ وجه مورد تأیید گذشتگان و کسانی که در اولین تصاویر و اجراها حضور پیدا کردند، نیست هر انسانی به طور طبیعی دارای یک نیروی ذاتی ساکن است و این نیرو در هنر شاید به معنی درک نکردن باشد، بنابراین این اختلاف در ماهیت دنیاست که باعث می‌شود انسان‌ها در طول روزها نظرهایشان متفاوت شود.
 
روا بیان کرد: از بین مجریان قدیمی به منوچهر نوذری علاقه‌مندم. فرق تلویزیون و رادیو در درگیری آن است در تلویزیون چشم درگیر می‌شود به همین دلیل وجود عوامل دیداری متناسب و قابل توجه نشانه مهمی در برنامه است زیرا احترام مخاطب با این عوامل حفظ می‌شود. عامل بعدی پوشش مجری است یا تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که گاهی اوقات آنقدر که لباس مهم است سواد مجری مهم نیست.
 
روا اظهار داشت: اجرا در برنامه‌های زنده برایم راحتتر است برنامه تولیدی مختصات زیادی دارد، شاید اجرای برنامه زنده برای خیلی‌ها گزینه اول نباشد. من آدم حسی هستم اگر روی یک مسئله خیلی فکر کنم نتیجه عکس می‌دهد البته در اجرای برنامه تولیدی نیز تجربیات شیرینی دارم مانند برنامه «کافه سفید» اما در برنامه زنده حواس مجری جمع‌تر است بطور کلی کار در برنامه تولیدی برای من سخت‌تر، اما شسته‌رفته‌تر است برنامه تولیدی مانند یک پروژه سینمایی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار