تیم ملی بسکتبال ایران بامداد فردا در سومین دیدار خود از بیست‌وهشتیمن دوره جام ملت‌های آسیا به مصاف مالزی، ضعیف‌ترین تیم گروه A می‌رود.

گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان - تیم ملی بسکتبال ایران فردا در حالی سومین و آخرین دیدار خود را در جام ملت‌های آسیا برابر مالزی برگزار می‌کند که از دو دیدار گذشته خود دو پیروزی به دست  آورده و با اقتدار صدرنشین گروه A این مسابقات است. 

در سوی دیگر میدان تیم مالزی با دو شکست سنگین برابر هند و ژاپن، عملاً یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام بیست و هشتم نشان داده است. این بهترین فرصت برای درک بائرمن برای بازی گرفتن بیشتر از جانشیان بازیکنان اصلی ایران در میدان به حساب می‌آید. از طرفی کادر فنی ایران می‌داند این تیم روزهای دشواری در چانگشا پیش رو دارد و با حضور قدرتمند تیم‌های کره‌جنوبی و چین، تیم کشورمان باید با حفظ انرژی و سلامتی خود به مصاف رقبای اصلی در راه رسیدن به المپیک ریو برود. 

طبق گفته بائرمن فردا بازیکنان اصلی ایران برای زمان کوتاهی هم که شده بازی خواهند کرد. شاید بائرمن به این می‌اندیشه که همچنان بازیکنان اصلی تیمش را گرم نگه دارد و البته بدون فشار جدی به  آنها، دیدار با مالزی را رقابتی تمرینی برای تیم کشورمان تلقی می‌کند. به هرحال بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، حامد آفاق و حامد حدادی، هرزمان به بازی رفتند نباید فشار زیادی به خود بیاورند و بیش از آنکه به فکر رکوردزنی و امتیازآوری باشند، باید به حفظ سلامتی خود بیاندیشند. حالا با حضور بائرمن در تیم ایران، روند امتیازگیری بازیکنان بین آنها تقسیم می‌شود و سرمربی آلمانی تیم با بازی چرخشی عملاً دست خودش را برای رقبای اصلی رو نمی‌کند. 

تیم مالزی با میانگین قد 189 سانتیمتر، تیم کوتاه قامتی است و این در مقابل میانگین 196 سانتیمتری ایران، کفه ترازو را به سود تیم کشورمان سنگین می‌کند. تنها دو سنتر این تیم، تیان یوآن کئوک و یونگ جینگ کوان 201 سانتیمتری‌اند. میانگین سنی مالزی اما با 22 سال نسبت به تیم کشورمان با 28 سال سن شرایط بسیار بهتری دارد. هرچند مالزی در جام بیست و هشتم متحمل شکست‌های سنگینی شده است اما با توجه به تیم جوانی که دارد، می‌تواند به آینده خوشبین باشد. 

تیم ایران فردا با پیروزی برابر مالزی، با 6 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه A راهی دور بعد مسابقات می‌شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار