زنگ آغاز سال تحصیلی 94- 95 در مدارس مازندران صبح روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور به صدا در آمد و 460 هزار دانش آموز استان کسب علم و دانش را آغاز کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ آیین نمادین بازگشایی مدارس مازندران امسال با حضور مدیر کل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش ، استاندار و جمعی از مسوولان مازندران در هنرستان فنی و حرفه ای راهیان نور ساری برگزار شد .

استاندار مازندران در این مراسم دستیابی هر کشور به توسعه را در گرو تعالی و پیشرفت آموزش و پرورش دانست و گفت : تجربه کشورهای پیشرفته دنیا نشان دهنده تاثیرگذاری مدارس و نظام تعلیم و تربیت بر روند توسعه است .

ربیع فلاح افزود : می بایست از تجربه کشورهای توسعه یافته دنیا برای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد .

وی با اظهار این که مازندران استانی است که از گردونه توسعه عقب مانده است ، گفت : با وجود حضور نخبگان و استعدادهای علمی خوب در این استان ، این عقب ماندگی توجیهی ندارد.

استاندار مازندران فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای سازندگی و توسعه یافتگی استان را منوط به اعتلا و تعالی آموزش و پرورش دانست و افزود : می بایست تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط همکاری لازم را با این نهاد مهم و اثرگذار داشته باشند .

فلاح اشتغالزایی را یکی از اصلی ترین تلاش های مسوولان برای گذر از وضعیت بیکاری کنونی برشمرد و گفت : توجه به هنرستان های فنی و حرفه ای برای آموزش دانش آموزان با مهارت کاری از جمله این تلاش ها است .

وی افزود : علی رغم محدودیت اعتبارات ملی و استانی ، اعتبارات هنرستان های فنی و حرفه ای رشد خوب و قابل توجهی داشته است .

استاندار مازندران همچنین از افراد تحصیلکرده جویای کار در مازندران خواست تا با گذراندن دوره های آموزش فنی و حرفه ای و دریافت تسهیلات ، برای خودشان فرصت شغلی ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم گفت : علاوه بر پیگیری عملیاتی شدن برنامه های ارتقایی و کیفیت بخشی مورد نظر وزارت آموزش و پرورش ، برنامه های ویژه این سازمان در استان پیگیری می شود .

سید علی قاسمی تمرکز بر توسعه رشته های فنی و حرفه ای را از جمله سیاست های ویژه آموزش و پرورش مازندران برشمرد و افزود : آموزش و پرورش توانسته است در هدایت تحصیلی دانش آموزان استان به رشته های فنی و حرفه ای خوب عمل کند.

وی ادامه داد : 41 و نیم درصد دانش آموزان متوسطه مازندران در رشته های فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند که نشانگر هدایت مناسب آنان به ادامه تحصیل در رشته های مورد نیاز است .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت از سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت : با اجرای این طرح در مقطع متوسطه زمینه فراگیری حداقل یک مهارت کاری در دانش آموزان فراهم شده ا ست .

وی از اجرای برنامه خودکفایی و تولید محور کردن مدارس شبانه روزی به عنوان دیگر برنامه آموزش وپرورش مازندران نام برد و افزود علاوه بر کسب مهارت با اجرای این طرح زمینه تولیدی شدن هنرستان ها نیز فراهم شده است .

بر اساس آمارهای رسمی دانش آموزان مازندران امسال در سه هزار و 700 مدرسه تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.