آمریکا در نظر دارد بخشی از تسلیحات هسته ای خود را در خاک آلمان مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، واشینگتن در نظر دارد مجموعه ی جدیدی از بمب های اتمی خود را در آلمان مستقر کند.

این بمب ها که تعداد آنها بیست بمب "بی-شصت و یک– دوازده" است، قدرت تخریبی معادل هشتاد بمب اتم دارد که روی شهر هیروشیما ریخته شده بود.

این اقدام آمریکا مغایر با درخواست قانونگذاران پارلمان آلمان است که می خواهند تسلیحات هسته ای آمریکا خارج از خاک آلمان باشد.

خبرنگار راشا تودی گفت: تصمیم نهایی مربوط به صدور مجوز به ارتش خارجی برای نگهداری تسلیحات هسته ای اش در خاک آلمان، بر دوش دولت آلمان و آنگلا مرکل، صدر اعظم خواهد بود. 

شش سال پیش وضعیت کاملا فرق می کرد و قانونگذاران در پارلمان آلمان به شدت در مخالفت با چنین تسلیحاتی صحبت می کردند و می گفتند آلمان نباید اجازه دهد که چنین تسلیحاتی وارد این کشور شود.

گریگور گیسی، نماینده جناح چپ در آلمان در سال 2009 در پارلمان آلمان گفته بود: آلمان نیز می تواند به خلع سلاح هسته ای در جهان کمک کند.

ما باید خواستار خروج تسلیحات هسته ای آمریکا از خاک آلمان شویم. چه کسی به این بمب های اتمی نیاز دارد؟ نه آلمان، نه اروپا و نه آمریکا نیازی به بمب اتم ندارند.

در ادامه خبرنگار تلویزیون روسیه گفت: پارلمان آلمان (بوندس تاگ) در سال 2010 اعلام کرده بود به نفع مردم آلمان خواهد بود که از شر این تسلیحات خلاص شوند و این تسلیحات هسته ای به آمریکا بازگردد.

خبرنگار گفت: موضوع تسلیحات هسته ای در آلمان یک موضوع احساسی است. ما شاهد بودیم که حتی کارزار بسیار بزرگی در مخالفت با انرژی هسته ای در آلمان شکل گرفته بود. همچنین درخواست هایی برضد استقرار تسلیحات هسته ای در خاک آلمان مطرح شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص واکنش نمایندگان پارلمان آلمان به احتمال استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در خاک آلمان گفت: نمایندگان سابق پارلمان که در کابینه قبلی آنگلا مرکل سمت های مهمی داشتند، گفته اند دادن چنین اجازه ای به آمریکا فقط باعث تحریک کردن مسکو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار