رهامی: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شکل گرفت

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: در جلسه اخیر کمیته انتخابات مقرر شد تا "شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان" شکل بگیرد.

"محسن رهامی" رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین فعالیت‌های انتخاباتی کمیته تحت مدیریتی‌اش اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته انتخابات مقرر شد تا "شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان"، شبیه آن چیزی که در انتخابات شورای شهر چهارم وجود داشت، این بار در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شکل بگیرد.

وی در همین‌باره افزود: شورای سیاست‌گذاری شورای شهر، تلفیقی از دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب و نمایندگانی از "رئیس دولت اصلاحات"، "محمدرضا عارف" و برخی جریانات مستقل بود.

رهامی ادامه داد: بعد از دیدار با چهره‌های مختلف از جمله "موسوی لاری" رئیس شورای راهبردی اصلاح‌طلبان و همچنین بحث‌هایی که در کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشتیم، کلیات شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری تصویب شده است.

رهامی با یادآورشدن این مطلب که در اکثر استان‌ها، شورای مشترک میان دبیران کل احزاب و اشخاص حقیقی به سمت ارائه لیست‌ها حرکت می‌کنند، ابراز کرد: مشخص‌شدن خروجی کار و همچنین جلوگیری از تشتت آرا در میان اصلاح‌طلبان، از وظایف شورای سیاست‌گذاری خواهد بود. 

وی تأکید کرد: وظیفه شورای سیاست‌گذاری، ایجاد هماهنگی و رفع چالش‌های احتمالی و نیز متمرکزکردن همه نیروهای اصلاح‌طلبی است که در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یا شورای راهبردی و یا همراه با "محمدرضا عارف" فعالیت می‌کنند.

رهامی افزود: تمام تلاش ما این است که خروجی کار در تهران و شهرستان‌ها واحد باشد و از ایجاد لیست‌های مختلف جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نتوانستند در شوراهای دوم و سوم تهران به لیست واحد برسند، گفت: در آن انتخابات لیست‌های متعددی بیرون آمد که هیچ کدامشان موفق نبود اما در شورای شهر چهارم با بهره‌گیری از شورای سیاست گذاری، یک لیست واحد بیرون آمد که توانست در حدود 50 نفر را وارد شورا کند و امروز هم به جز یک نفر، بقیه اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، نسبت به آن مدل پایبند بوده‌اند.

رهامی تأکید کرد: شورای سیاست‌گذاری، بیشتر کارکرد هماهنگی را برعهده دارد و وظیفه اجرا بر دوش احزاب است. ارائه لیست‌های انتخاباتی به عهده حوزه‌های انتخابیه است که تهران به طور مستقیم در آن دخالت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری، وظایف احزاب و آن چیزی که در آیین‌نامه‌های دائمی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای امور انتخابات پیش‌بینی‌شده، نفی نمی‌شود مخصوصا اینکه شورای هماهنگی و کمیته‌های انتخاباتی آن دائمی هستند و در تمام طول سال فعالیت می‌کنند.

رهامی افزود: با وجود شورای سیاست‌گذاری، کماکان کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: پیشنهاد شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری از طریق "علی‌محمدغریبانی" به رئیس دولت اصلاحات ارائه شده که اگر عملی شود، می‌تواند باعث تجمیع میان سیاست‌گذاری‌های متعدد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: رهامی ، اصلاحات ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار