۳۲ میلیارد و نیم تسهیلات توسعه مکانیزاسیون در آستانه‌اشرفیه پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه گفت: بیش از ۳۲ میلیارد و نیم تسهیلات توسعه مکانیزاسیون به ۲۰ نفر از متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

گودرز کمال پور اعتبار اختصاصی تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون امسال این شهرستان را ۳۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تعداد ۱۴۹ نفر از متقاضیان به ‌منظور دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جذب و پرداخت بقیه تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون این شهرستان تا تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: این میزان تسهیلات پرداختی به‌ منظور خرید ماشین‌های مختلف کشاورزی چون کمباین، تراکتور، تیلر، بیلر، ماشین نشای کار به متقاضیان پرداخت‌شده است

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به جدیت دولت در جهت توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی گفت: افزایش سطح تولید، سهولت کار، کاهش هزینه‌های تولید از اهداف مهم توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی به شمار می‌رود.

گودرز کمال پور با بیان اینکه در سال‌های اخیر در جهت توسعه این بخش اقدامات موثری در این شهرستان صورت گرفته است افزود: هم‌اکنون در این منطقه هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه تیلر، ۶۵۰ دستگاه تراکتور ، ۲۹۵ دستگاه نشای کار و ۳۸۰ دستگاه کمباین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۲۰ نفر از متقاضیان این میزان تسهیلات را دریافت کرده‌اند افزود:میزان زمین‌های کشاورزی این شهرستان حدود ۳۰ هزار هکتار است که از این میزان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار به کشت برنج، دو هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت بادام‌زمینی و بقیه زمین ها هم به دیگر محصولات کشاورزی شامل صیفی‌جات، چای، باغ‌های میوه اختصاص دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.