مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با اجرایی شدن نظام آموزشی 6، 3، 3، با کمبود شدید معلم در مقطع ابتدایی مواجه شده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید‌رضا آذری در حاشیه برگزاری جشن شکوفه‌ها به خبرنگاران گفت: در مقطع ابتدایی، کمبود معلم وجود دارد. با وجود تمام کمبودها، اجازه نمی‌دهیم کیفیت تحصیل دانش‌آموزان تحت‌الشعاع قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه دبیران مازاد داریم و این موضوع به علاوه کمبود معلم در مقطع ابتدایی، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است. تلاش کرده‌ایم با ترغیب و تشویق دبیران مقطع متوسطه، زمینه آموزش و حضور آنان در مقطع ابتدایی را فراهم کرده و از آنان به‌ عنوان آموزگار استفاده کنیم.

آذری با بیان اینکه امسال استان فارس 800 هزار دانش‌آموز خواهد داشت، افزود: 75 هزار نفر از این دانش‌آموزان کلاس اولی هستند. امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی، 70 هزار معلم در مقاطع مختلف، آموزش دانش‌آموزان را آغاز خواهند کرد.

وی اضافه کرد: به‌واسطه محدودیت‌های قانونی امکان جذب معلمان جدید بسیار دشوار است و حتی به‌واسطه مصوبه‌ اخیر مجلس، امکان استفاده از نیروهای بازنشسته نیز وجود ندارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

برچسب ها: معلم ، آموزش و پرورش ، جذب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.