فتح اللهی: کارگاه آموزشی "تاب آوری" آغاز به کار کرد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: کارگاه سه روزه آموزشی تاب آوری شهری و بهبود سکونتگاه انسانی، مدیریت خطر بلایا و محیط ساخته شده برگزار می‌شود.

فتح اللهی: کارگاه آموزشی عبادالله فتح‌اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان این که جوامع بشری علیرغم اختلافات جغرافیایی، فرهنگی، قومی و سلایق زیستی دارای مشترکاتی با یکدیگر هستند، اظهار کرد: کشورها و شهرهای همگن و همتراز با مسائل و مشکلات مشابه از تجربیات مثبت و منفی یکدیگر در مسائل شهرسازی بهره لازم را ببرند.

وی برگزاری این کارگاه آموزشی سه روزه را فرصت برای تبادل اطلاعات و تجربیات متخصصان و کارشناس حوزه شهری و سوابق فعالیت‌های داخلی و خارجی دانست.

فتح‌الهی تصریح کرد: کشورهای مختلف برای رفع معضلات و مشکلات شهری تدابیر و تصمیمات متفاوتی را اتخاذ می‌کنند که این امر منجر به کسب تجربیات گوناگونی می‌شود، گرچه سنجشی از این تجربیات مختص نوع فرهنگ، مسائل اجتماعی، اقتصادی همان شهر است.

وی انتقال تجربیات را کاتالیزور حل مشکلات شهری دانست و گفت: از آنجایی که حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان  هر لحظه می‌تواند اتفاق بیفتد و برگزاری این دروه‌های آموزشی بسیار مهم و سرنوشت ساز برای حل مسائل و مشکلات شهری است، بیان کرد:امید است که با بکارگیری تجربیات ارزشمند در سیاست‌ها، روش‌ها و رویکردهای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، بتوان برای ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان بهره گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار