سخنگوی حزب اراده ملت گفت: حزبی که کاسه گدایی‌اش به سمت دولت دراز باشد، با موثر بودن در انتخابات، نمایندگان وکیل‌الدوله را به مجلس خواهند فرستاد.

محمدعلی کوزه‌گر در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با جلوگیری از شکل‌گیری احزاب فصلی در زمان انتخابات، اظهار داشت: اتفاقات سیاسی زاییده فعالیت‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی است و قاعدتا در همه جای دنیا به این صورت است که احزاب در زمان انتخابات ظهور و نمود بیشتری پیدا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در کشور ما احزاب پا نگرفته است و باعث می‌شود ظهور و بروز احزاب در زمان انتخابات بیشتر به چشم آید و موجب فعالیت چشم‌گیرتر احزاب در زمان انتخابات شود.

کوزه‌گر با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا مکانیسم‌هایی را اندیشید که احزاب بتوانند در طول سال و در هر زمان دیگری فعالیت خودشان را داشته باشند، گفت: در حال حاضر احزاب مطرح در کشور به تعداد انگشتان دست است و فعالیت‌های درون تشکیلاتی خودشان را در طول سالها و غیر موسم انتخابات انجام می‌دهند.

کوزه‌گر در رابطه با علل ناکارآمدی احزاب در ایران اظهار داشت: اولین موضوع اصلی بر می‌گردد به قانون اساسی کشور، به این صورت که جایگاه و سهم احزاب به شکل روشنی در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه افزود: اگر در قانون اساسی سهم کوچکی برای احزاب در نظر گرفته شده باشد، توسط جریان و افرادی که معتقد به احزاب نیستند، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

سخنگوی حزب اراده ملت بیان کرد: پیشنهاد مقام معظم رهبری برای تبدیل سیستم سیاسی کشور به پارلمانی شدن، به این مسئله بر می‌گردد که احزاب جان، قدرت و تاثیرگذاری بیشتری کسب کنند.

کوزه‌گر با اشاره به اینکه در سطح کلان قانونگذاری توجه قابل ملاحظه‌ای به احزاب نشده است، گفت: نداشتن منابع مالی برای احزاب اهمیت دارد و حزبی که کاسه گدایی‌اش به سمت دولت دراز باشد، حزب دولتی و دولت ساخته است و اگر در انتخابات موثر باشد و مجلسی تشکیل دهد، و نمایندگانی را داشته باشند، وکیل‌الدوله خواهد بود.

سخنگوی حزب اراده ملت، تاکید کرد: اگر اعتقاد به تحزب و احزاب وجود دارد، باید مکانیسم‌هایی اندیشیده شود که احزاب بتوانند با کارآفرینی درآمد کسب کنند و رسما بتوانند فعالیت و تلاش اقتصادی داشته باشند و خودشان را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه احزاب با نداشتن منبع مالی باید وامدار افراد و دولت باشند، ادامه داد: این یکی از مشکلاتی است که باید در مورد آن اندیشیده شود و البته آنچیزی که اهمیت زیادی دارد، افراد نباید با رسیدن به قدرت نقش احزاب را فراموش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سخنگو ، اراده ملت ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار