معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس با توجه به آغاز ايام بازگشايي مدارس، توصيه هايي به والدين ارائه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ والديني که براي خريد مايحتاج فرزندانشان روزهاي پاياني شهريور ماه را انتخاب مي کنند، بايد مراقب فرزندان خود هنگام خريد در معابر عمومي باشند و از رها کردن آن ها اجتناب کنند. * لازم است هموطنان از وسايل نقليه عمومي استفاده کرده تا در معابر مرکزي و بازار، امکان رفت و آمد روان براي شهروندان بوجود آيد.
 
این معاونت اعلام کرد: خودرو را در محل هاي مناسب، در مجاورت مراکز خريد پارک کرده تا سد معبر و گره ترافيکي ايجاد نشود. قبل از شروع سال تحصيلي نسبت به تعيين سرويس مناسب مدرسه با هماهنگي مديران مدارس اقدام و در صورتي که روزهاي اول، قصد جابجائي فرزندان خود به مدارس را داريد رعايت مقررات را با جديت انجام، تا شادي فرزندان و ديگر شهروندان به تلخي نينجامد.
 
بر اساس این گزارش دقايقي زودتر از منزل براي عزيمت به مدرسه خارج تا مجبور به رانندگي با سرعت و انحراف و انسداد مسير سايرين نشويد و همچنين قبل از سوار شدن، از وضعيت فني وسيله نقليه خود بويژه سوخت،‌ ترمز و ... اطمينان کامل حاصل کنيد. هنگام تعطيلي مدارس، از توقف دوبله و چند لايه در مقابل مدارس جدا اجتناب، تا مشکلات عبور و مرور معابر فوق براي ساير شهروندان بوجود نيايد و توجه داشته باشيد هر گونه اعمال خلاف مقررات شما والدين ، رانندگان سرويس مدارس موجب بدآموزي و عدم پايبندي دانش آموزان به قوانين و مقررات مي شود.
 
همکاري لازم را با مأموران راهنمائي و رانندگي مستقر در تقاطع ها و میدان ها، مقابل مدارس، گشتي ها و ...براي داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشيد. هرگونه مشکلات عبور و مرور به ويژه کمبود امکانات و تجهيزات ترافيکي در مسيرها و مقابل مدارس را به راهنمائي و رانندگي اعلام کرده و در استفاده ايمن از سرويس مدارس، فرزندان خود را مورد آموزش لازم قرار دهيد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.