نماینده مردم تهران در پاسخ به اظهارات وزیر کشور مبنی بر دلایل عدم برخورد قاطع پلیس با تخلفات موتورسواران گفت: 50 درصد تخلفات شهری مربوط به موتورسواران می‌شود.

50 درصد تخلفات شهری به موتورسواران مربوط استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر کشور مبنی بر دلایل عدم برخورد قاطع پلیس با تخلفات موتورسواران در سلب آرامش روانی و سلامتی مردم گفت: اگر از من بپرسید عملکرد پلیس راهور در اعمال قانون و رعایت قوانین و مقررات در بزرگراه‌ها و جاده‌ها چگونه است، می‌گویم: این عملکرد بسیار مطلوب است، اما اجازه بدهید سری هم به شهرها بزنیم که به تسخیر اتومبیل‌ها و موتورسواران درآمده است که وضعیت در آن مکان‌ها به هیچ‌وجه مطلوب نیست.

وی خطاب به وزیر کشور افزود: جناب وزیر، آیا راهکار مناسبی برای ساماندهی وضعیت موتورسواران در سطح شهرها وجود ندارد؟

نماینده مردم تهران ادامه داد: عبور و مرور موتورسواران درخلاف جهت خیابان‌ها و پیاده‌روها همه افراد جامعه را به مخاطره انداخته و امنیت جامعه را سلب کرده است و همچنین این مسئله چهره شهرها را هم مخدوش کرده است.

رحماندوست تصریح کرد: در حال حاضر نیروی راهور توان کنترل عبور و مرور موتورسواران را ندارد.

نماینده مردم تهران با اشاره به جلسات متعدد در رابطه با رفع مشکلات موتورسواران گفت: بنده این موضوع را چندین بار در صحن علنی مجلس بیان کرده و حتی در مقطعی شکایتی مبنی بر این موضوع به کمیسیون اصل 90 مجلس داشته‌ام.

وی با اشاره به برخی از تخلفات موتورسواران بیان داشت: موتورسواران بعضی‌ وقت‌ها به اندازه یک وانت بار می‌زنند که این امر به هیچ‌وجه مطلوب نیست.

رحماندوست با بیان اینکه برخی قوانین در پلیس راهور اجرایی نمی‌شود، بیان داشت: در شرایط فعلی برخی موتورسواران آنقدر تخلف کرده‌اند که اگر باز مرتکب تخلفی شوند به آن اعتراض می‌کنند که این امر همگی به عمل نکردن قانون در سطح عبور و مرور شهری معطوف می‌شود.

وی تاکید کرد: حمل بار غیرمتعارف، تک چرخ زدن، عدم استفاده از کلاه ایمنی و سایر مواردی از این دست همچنان دیده می‌شود که این خود نشان از عدم اجرای صحیح قوانین در بین موتوسواران است.

رحماندوست در ادامه تصریح کرد: اینجانب از دادستان کل کشور تقاضا دارم تا درپی این موضوع از نیروی انتظامی شکایت و مدعی‌العموم در این موضوع ورود کند.

نماینده مردم تهران در ادامه بیان داشت: در حال حاضر حدود 50 درصد تصادفات شهری مربوط به موتورسیکلت‌ها می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: موتورسیکلت‌سواران بین 4 تا 8 برابر نسبت به خودروهای عادی آلایندگی ایجاد می‌کنند که در حال حاضر برخوردها با آنها متعارف نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار