بر اساس وعده های رگولاتوری ،سامانه استعلام از تعداد سیم کارتها ی ثبت شده به نام افراد تا پایان شهریور ماه راه اندازی می شود.

ساماندهی سیم کارت‌ها کی به مرحله پایانی می رسد؟
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،این روزها ارتباطات و یا تلفن همراه  دست افراد از کوچک و بزرگ قرار دارد و در این میان با وجود اپراتورهای مختلف تلفن همراه،امکان انتخاب سیم کارت با خود مشترکان است.

اما علاوه بر افزایش تعداد سیم کارت ها، دسترسی متقاضیان به این سیم کارت ها به آسانی و با نازلترین قیمت صورت می گیرد  و به این ترتیب امکان  سواستفاده از سیم‌کارت‌های بی‌هویت یا با هویت جعلی زیاد است. 

چندی پیش مسوولان وزارت ارتباطات و رگولاتوری به منظور جلوگیری از هر گونه سو استفاده ،ساماندهی سیم کارت های بی هویت را آغاز کرد و قرار شد سیم کارت های دارای نقض اطلاعات تا نیمه بهمن سال 93  ساماندهی شود اما به گفته مسئولان رگولاتوری با توجه به اینکه افراد اطلاعاتی از این ساماندهی ها نداشتند زمان قطع ارتباطات و ساماندهی تمدید شد.

پس از این موضوع خبر از ساماندهی سیم کارت های فله ای به گوش رسید و به این ترتیب هر فرد نمی توانست بیش از 10 سیم کارت ثبت شده به نام خود داشته باشد.

همچنین در راستای ساماندهی سیم کارت های بی هویت رگولاتوری عنوان شد که سامانه ای راه اندازی می شود تا فرد از تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام خود مطلع شود و قرار بود این سامانه تا پایان شهریور ماه سال جاری رونمایی شود اما اکنون خبری از راه اندازی این سامانه نیست واین در حالی است که چندی پیش پلیس در پی کلاهبرداری ها از طریق سیم کارت های بی هویت خواستار رسیدگی وتعیین تکلیف سیم کارت های بی نام ونشان شد.

حال امروز درحالی که به اوایل مهر ماه نزدیک می شویم گویا زمان راه اندازی این سامانه فرارسیده و باید منتظر ماند ودید آیا این سامانه طبق زمان وعده داده شده راه اندازی می شود و یا با توجه به اینکه هنوز شکایات محتلفی از مزاحمان تلفنی وکلاهبرداری ها داریم،سیم کارت ها به درستی ساماندهی شده اند یا خیر؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار