آمریکا دست به دامن پاپ برای آزادی زندانیانش در ایران

این نشریه خبر داد که باراک اوباما قصد دارد از پاپ برای میانجی گری در مسئله آزادی زندانیان آمریکا در ایران کمک بطلبد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نشریه آمریکایی پالتیکو (politico) از درخواست کمک محرمانه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده از پاپ فرانسیس در سفرش به نیویورک برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران خبر داد.
 
 
پاپ که رهبر 1/2 میلیارد نفر کاتولیک در سراسر دنیاست هفته آینده به واشنگتن سفر کرده و احتمالا با اوباما نیز دیدار خواهد کرد. وی اخیرا به برقراری دوباره روابط آمریکا با کوبا کمک کرد.
 
 
این نشریه آمریکایی از تماس مستقیم خانواده یکی از این زندانیان با پاپ خبر داده و نوشت که مقامات آمریکایی مدت هاست بطور محرمانه با سران واتیکان برای استفاده از نفوذ پاپ برای آزادی این زندانیان در تماس بوده اند.
 
 
این خبرها در حالی مطرح می شود که مقامات آمریکایی و واتیکانی حاضر به پاسخ گویی درباره این مسئله و همکاری پاپ در این قضیه نشدند. جیسون رضاییان، امیر عابدینی و سعید حکمتی سه زندانی تبعه آمریکا در ایران هستند.
 
 
بنظر می رسد ملاقات پاپ با رئیس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه انجام شود. وی قرار است بعد از سخنرانی در یکی از نشست های مشترک کنگره به نیویورک سفر کند. واتیکان، کشوری با جمعیت فقط 800 نفر، مدت هاست که آشکارا و نهانی در دیپلماسی جهانی نقش مهمی ایفا کرده است.
 
 
سعید عابدینی به جرم ترویج کلیسای خانگی و فعالیت های فرقه ای با حکم دادگاه به هشت سال زندان محکوم شده که از آن مقدار 3 سال آن گذشته است. جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران نیز به جرم جاسوسی در زندان به سر می برد.
 
 
جرم امیر حکمتی که خود او نیز به آن اعتراف کرده است، همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بوده که بعد از محکوم شدن به اعدام، حکم وی به 10 سال زندان کاهش یافت.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.