به گزارش
خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان نیمه شمالي خط سه مترو تهران بطول 18 كيلومتر، حدفاصل ايستگاه شهيد بهشتي، ايستگاه مترو قائم در شمال شرقي تهران در مدت 14 ماه و با صرف بودجه 2 هزار ميليارد توماني ساخته شده كه بالغ بر 90 درصد آن توسط شهرداري تهران تامين شده است.
با بهره برداري از بخش شمالي خط سه، طولاني ترين خط مترو خاورميانه بطول 37 كيلومتر تكميل و ظرفيت جابجايي مسافر در ناوگان مترو تهران حدود يك ميليون نفر مسافر در روز افزايش مي يابد.
در ساخت خط سه مترو تهران، 250 هزار تن میلگرد، معادل 25 برابر برج ایفل آهن استفاده شده و همچنين 2 میلیون متر مكعب بتن برای ساخت اين خط، معادل 50 برابر برج میلاد به كار رفته است.
فضاي مساحت كل ايستگاههاي خط سه 300 هزار متر مربع است که برای احداث خط 3 مترو تهران شش میلیون متر مكعب خاك برداری انجام شده است.
با افتتاح خط 3 مترو تهران، سالیانه پانصدوپنجاه میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی میشود که با راه اندازي خط 3 مترو تهران،سالیانه دویست و بیست و پنج میلیون لیتر سوخت صرفه جویی خواهد شد.
بر اساس این گزارش با افتتاح خط 3 مترو تهران، روزانه چهارصدو بیست هزار ساعت وقت، در سفرهای درون شهری صرفه جویی میشود و خط 3 مترو تهران در ایستگاه شهید بهشتی با خط یك،در ایستگاه میدان ولی عصر( عج ) با خط 6، در ایستگاه چهارراه ولی عصر ( عج ) با خط 4 و در ایستگاه مولوی با خط 7 مترو تقاطع و تبادل مسافر دارد.
*براي كل خط 3 مترو تهران كه توسط متخصصان بومي انجام شده، حدود 6 هزار ميليارد تومان هزينه شده است
خط 3 مترو تهران به عنوان خط قطری، بیشترین دسترسی مسافرین به شبكه ناوگان مترو تهران را فراهم می كند و بزرگ ترین پروژه سال كشور از نظر حجم عملیات و بودجه است که در ساخت آن ركوردهای بی نظیر فنی و اجرایی تاریخ صنعت مترو دنيا از جمله لاينينگ بيش از 400 متري در طول يك هفته دنیا ثبت شد.
گفتنی است:مترو تهران با اتصال جنوب به شمال پایتخت از طریق 28 ایستگاه،سهمي موثر در انتقال ترافيك تهران به شهرزيرزميني خواهد داشت.
انتهای پیام/